نکات لازم جهت ثبت نام کنکور دکتری 1404

نکات لازم جهت ثبت نام کنکور دکتری 1404

 ثبت نام دکتری ۱۴۰4 از 29 مهر لغایت 5 آبان ماه انجام می شود. ثبت نام برای شرکت در کنکور دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰4 کلیه دوره‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، صرفا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

داوطلبان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را با دقت مطالعه کنند و در صورت براورد شرایط شرکت در کنکور، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند. لازم به یاداوریست که داوطلبان دانشگاه آزاد نیز لازم است در سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند. و نیازی به هزینه اضافی جهت شرکت در پذیرش دکترا دانشگاه آزاد و یا وارد کردن اطلاعات در درگاه یا سایت جداگانه ای نیست.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، داوطلبان گرامی می باید در هنگام ثبت نام به رشته های مجاز به ثبت نام دکتری دقت کنند. به عبارتی در هنگام ثبت نام برای کنکور دکتری، رعایت شرط تجانس  و همسانی رشته مقطع ارشد و دکتری که توسط سازمان سنجش در قالب دفترچه ثبت نام دکتری اعلام شده، ضروری است. هر داوطلب ‌براساس ‌علاقه و شرایط کنکور صرفا می تواند در یک کد رشته‌ امتحانی (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون)‌، ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط به ان شرکت‌ نماید به عبارتی بر خلاف ازمون کارشناسی ارشد داوطلب مجاز به ثبت نام در 2 ماده امتحانی نخواهد بود.

شرایط شرکت در کنکور دکتری 1404

  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت.
  • فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای تا حداکثر تاریخ سی و یکم شهریورماه ۱۴۰۳.
  • فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی باید از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت مانعی برای ثبت نام کنکور دکتری نداشته باشند.
  • پذیرفته شدگان کنکور دکتری ۱۴۰3 امکان شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰4 را خواهند داشت و شامل محرومیت شرکت در ازمون نخواهند بود.
  • داشتن مدارک تحصیلی معادل باید دارای شرایط  «آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر» باشند. کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیـان کـه طـی سـال های 1377 تـا 1381 به دوره های عنوان شده راه یافته اند، شرایط ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می باشند. فضلا و طلاب حوزه های علمیه كه بر اساس مدرک صادر شده توسط مدیریت یكی از حوزه های علمیه قم و خراسان دوره سطح 3 را گذرانده اند و یا تا تاریخ 1403/6/31 فارغ التحصیل می شوند ، منحصرا می توانند در یكی از كدرشته های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی ثبت نـام و در آزمـون آن شـركت نمایند و در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیشنیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند.
  • داوطلبان شاغل در وزارت خانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید با در نظر داشتن تمام وقت بودن تحصیل در مقطع دکتری، قبل از ثبت نام موافقت محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت کنند.

نکته مهم و قابل توجه:  پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری سال گذشته در دوره روزانه امکان شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰4 را دارند و نیازی به انصراف از تحصیل جهت شرکت در کنکور نیست.

نکته هم و قابل توجه در مورد معدلدانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای (به جز فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای عمومی دامپزشکی و دکترای پزشکی)، که معدل آنان کمتر از 14 می باشد، حق ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰4 را ندارند.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰4

  1. شناسنامه و کارت ملی
  2. شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده
  3. فایل عکس اسکن شده با شرایط زیر:
  • عکس ۴×۳ یا ۶×۴ (تمام رخ) که به روز و جدید باشد.
  • عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
  • اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۳۰۰×۴۰۰ پیکسل و حداقل۳۰۰×۲۰۰ باشد.
  • تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مُهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
  • حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
  • حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
  • حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
  1. کد وضعیت نظام وظیفه (مختص داوطلبان مرد)
  2. کد و نام مجموعه امتحانی
  3. معدل مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد
  4. کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی و کاردانی و کد موسسه دریافت مدرک
  5. کد پیگیری سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  6. کد (۱۳ رقمی) مربوط به داوطلبان غیرایرانی
  • کد پستی محل سکونت و کد شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی

لازم به ذکر است که داوطلبان می باید در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید