نکات مهمی که همه داوطلبین ارشد 1404 باید بدونند!!

نکات مهمی که همه داوطلبین ارشد 1404 باید بدونند!!

ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰4 در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و نهمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور از روز 22مهرماه آغاز می‌شود و تا روز شنبه 28مهرماه ادامه خواهد داشت. ثبت‌نام برای کلیه رشته ها و دانشگاه های پذیرنده کارشناسی ارشد اعم از دانشگاه های سراسری و آزاد، فقط به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور  به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود.
داوطبین شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (در صورتی که دارای شرایط اعمال سهمیه هستند)، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی(یک رشته اصلی و یک رشته شناور قید شده در دفترچه راهنمای ثبت‌نام) متقاضی ثبت‌نام در کنکور ارشد شوند. دفترچه راهنمای ثبت‌نام، هم‌زمان با شروع ثبت‌نام، در سایت اصلی سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس خواهد بود.

توصیه‌های مهم‌

داوطلبان گرامی برای اطلاع از قوانین وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی در بازه زمانی مشخص شده (22-28مهر ماه) به دفترچه راهنمای ثبت‌نام در سایت سنجش اموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org‌ حتما مراجعه بفرمایید.
داوطلبان باید در انتخاب کدرشته‌های امتحانی(اول و دوم) و همچنین شهر یا شهرستان محل حوزه امتحانی با توجه به محل سکونت خود، دقت بفرمایید؛ زیرا بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام، در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
داوطلبان گرامی پس از تکمیل فرایند ثبت نام، حتما از شماره پرونده6 رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت تهیه کنید زیرا بعد از آن صرفا با این اطلاعات می توانند وارد پنل شخصی خود شوند.
حتما در وارد کردن معدل خود دقت داشته باشید، چراکه بعد از قبولی چنانچه معدل وارد شده در سایت سنجش با معدل حقیقی واقع در مدرک، گواهی موقت و یا ریز نمرات کارشناسی مغایرت داشته باشد مسولیت آن بر عهده داوطلب خواهد بود در نتیجه در زمان وارد کردن معدل خود دقت کنید و چنانچه همچنان دانشجو هستید و معدل تان تکمیل نشده، میانگین معدل کنونی بر اساس واحد های گذرانده شده را وارد کنید و در زمان ویرایش به اصلاح معدل اقدام بفرمایید.
در وارد کردن اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی خود دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نشود. در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف داوطلب کنکور، فرد به عنوان متخلف شناخته شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
هرگونه اطلاعات و اخبار فقط از طریق سایت سنجش و یا لینک گرفتن از سایت سنجش قابل استناد خواهد بود در نتیجه برای اطلاع از اخبار و تغییرات و اطمینان از اخبار منتشر شده از راه های گوناگون حتما سایت سنجش را چک بفرمایید.

مراحل ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1404

مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱) جهت اطلاع از کد رشته ها، محل های برگزاری ازمون و قوانین و شرایط کنکور ارشد 1403.
تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب در حجم قابل قبول برای سایت، بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام ( رعایت الزامی کد پوششی تعریف شدن برای اقایون و خانمها و شرایط کلی عکس پرسنلی).
آماده کردن فایل مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام مانند عکس شناسنامه، کارت کلی،و… .

پاسخ دو سوال رایج:
برای ثبت نام کارشناسی ارشد روانشناسی نیازی به وارد کردن دقیق گرایش مورد نظرتان نیست و صرفا وارد کردن عنوان ” مجموعه روانشناسی” کافیست.
داوطلبینی که هنوز فارغ التحصیل نشدند، و تاریخ دقیق فراغت از تحصیل را نمی دانند بهتر از زمان فارغ التحصیلی خود را 30 شهریور 1403 عنوان کنند.

ضمناً داوطلبان می باید در بارگزاری اطلاعات ثبت‌نام بسیار دقت داشته باشند چراکه در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک اصلی داوطلب در زمان قبولی در کنکور ارشد، بر اساس ضوابط و مقررات رفتار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید