021-66475620

متون تخصصی روانشناسی به زبان انگلیسی

سرفصل‌ها

کتاب متون تخصصی روانشناسی به زبان انگلیسی، در دوره تحصیلات تکمیلی یکی از مواد درسی بسیار مهم و تاثیرگذار در رتبه و نتیجه نهایی کنکور، می باشد. متون روانشناسی به زبان انگلیسی برای منابع کنکور ارشد روانشناسی در تمام گرایش امتحانی (بالینی، عمومی، صنعتی سازمانی، روانسنجی، تربیتی،کودکان استثنایی) درس زبان شامل 25-30 سوال می باشد که صرفا شامل متون تخصصی روانشناسی است. اولین سوالات دفترچه کنکور ارشد روانشناسی درس زبان با ضریب موثر 2 خواهد بود که شامل 5-6 متن در قالب مباحث اختصاصی روانشناسی همراه با سوالات مرتبط با متن خواهد بود. نکته قابل توجه این است که درکنکور ارشد روانشناسی در کلیه گرایش های امتحانی سوالات اختصاصی از واژگان تخصصی و یا سوالات مرتبط با زبان عمومی نخواهیم داشت.

برای کسب رتبه مورد نظر برای قبول در گرایش مورد نظر و دانشگاه های برتر مطلقا نباید درس زبان حذف شود چراکه شانس قبولی را به شدت کاهش خواهد داد. لذا اگر در این درس احساس ضعف وجود دارد بهتر است بهتر از حتما از کلاس زبان مرتبط با کنکور روانشناسی و نه کلاس های زبان خصوصی و عمومی و یا دی وی دی های اموزشی زبان کیهان در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در کنار کتاب زبان تخصصی کیهان و رفرنس های اصلی استفاده نمود تا سطح زبان و مهارت های لازم جهت پاسخگویی به سوالات ارتقا پیدا کند.

درصد رتبه‌های برتر کنکور ارشد روانشناسی در درس زبان:

  • دامنه: 52 تا 77 درصد
  • میانگین: 63 درصد
کتاب متون تخصصی روانشناسی به زبان انگلیسی
کتاب متون تخصصی روانشناسی به زبان انگلیسی

نحوه مطالعه متون تخصصی روانشناسی به زبان انگلیسی:

به طور کلی در واقع اینگونه نیست که شما دقیقا متنی شبیه به متون کنکور را در کتابی ببینید، اما کتبی مانند لیندا لیل، سیدمحمدی، کیانوش هاشمیان و طالب‌زاده، وجود دارند که می‌توانند شما را در زمینه پاسخ‌دهی به سوالات زبان و تسلط به مفاهیم واژگان تخصصی در روانشناسی توانمند سازند.

برای مطالعه زبان ابتدا سطح کلی و پیشینه خودتان را در حفظ و درک مطالب و واژگان زبان در نظر بگیرید، سپس:

  1. اگر دارای سطح، متوسط رو به بالا، خوب و یا عالی هستید:

    حتما حداقل یک روز در میان زبان را به شکل پیوسته داخل برنامه خود داشته باشید، برای این موضوع می توانید از یک منبع اصلی و ترجیحا کتاب کتاب زبان تخصصی روانشناسی تالیف یحیی سیدمحمدی از نشر روان/ارسباران برای اشنایی و تسلط روی متون و واژگان تخصصی زبان استفاده بفرمایید سپس برای تسلط بیشتر و آشنایی با مهارت های تست زنی و کاهش اشتباهات کنکوری از دی وی دی اموزشی پیشرفته کیهان کنار کتاب راهنمای زبان کیهان و یا کپسول واژگان مهم برای حداکثر تسلط و افزایش شانس قبولی خود استفاده کنید.
    پس از خواندن یک کتاب و تسلط بر آن می توانید به سراغ سوالات این درس در 10 سال گذشته بروید و مهارت های خود را با پاسخ‌دهی به سوالات کنکور و تحلیل آنها تثبیت کنید نکته قابل توجه این که اگر زمان کافی برای مطالعه ندارید می توانید صرفا از کتاب راهنمای متون تخصصی کیهان همراه با واژگان تخصصی روانشناسی استفاده بفرمایید.

  2. اگر دارای سطح متوسط رو به پایین و یا ضعیف هستید:

    برای کسب رتبه مناسب ترجیحا اصلا به حذف این درس فکر نکنید چراکه شانس قبولی شما را به شدت کاهش خواهد داد. بهتر است در این شرایط زبان به صورت پیوسته و منظم تقریبا هر روز در برنامه مطالعاتی شما قرار بگیرد در این راستا توصیه می شودحتما از دی وی دی اموزشی کیهان در سطح مقدماتی در شروع ماجرا کنار منبع اصلی کتاب زبان تخصصی روانشناسی تالیف یحیی سیدمحمدی از نشر روان/ارسباران استفاده نمایید و بعد از تسلط نسبی روی متون تخصصی در صورت داشتن فرصت مناسب و کافی به سراغ دی وی دی اموزشی در سطح پیشرفته بروید و برای تسلط هرچه بیشتر روی واژگان تخصصی روانشناسی از کپسول واژگان تخصصی کیهان استفاده بفرمایید.
    پس از خواندن یک کتاب و تسلط بر آن می توانید به سراغ سوالات این درس در 10 سال گذشته بروید و مهارت های خود را با پاسخ‌دهی به سوالات کنکور و تحلیل آنها تثبیت کنید .نکته قابل توجه این است که چنانچه فرصت کافی جهت انجام برنامه فوق را ندارید صرفا سراغ کتب راهنمای زبان تخصصی کیهان و دی وی دی اموزشی در سطح مقدماتی رفته و از این طریق زبان خود را تقویت کنید.

مقالاتی که شاید دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://kayhanravan.ir/?p=25127