021-66475620

خلاصه دروس ارشد روانشناسی

سرفصل‌ها

قدم به دنیای پُر رمز و راز روانشناسی ارشد می‌گذارید؟ تبریک می‌گویم! این مسیر، سفری هیجان‌انگیز به اعماق ذهن و رفتار انسان است. برای اینکه در این راه سر درگم نشوید، داشتن یک نقشه راه ضروری است. این مقاله نقشه‌ی شما برای درک خلاصه دروس ارشد روانشناسی خواهد بود. با هم مروری می‌کنیم بر موضوعات کلیدی‌ای که در این دوره با آن‌ها روبرو می‌شوید.

معرفی خلاصه دروس ارشد روانشناسی

برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی، داشتن یک استراتژی مطالعه منسجم اهمیت ویژه‌ای دارد. این نقشه راه درسی به شما کمک می‌کند تا با دیدی کلی، برنامه‌ریزی درستی برای مطالعه دروس مختلف داشته باشید.

خلاصه دروس ارشد روانشناسی
خلاصه دروس ارشد روانشناسی

آمار و روش تحقیق

آمار، زبان علم روانشناسی است. در این درس با مفاهیم اساسی آمار توصیفی و استنباطی آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که چگونه داده‌های پژوهشی را تحلیل و تفسیر کنید.

روانشناسی عمومی

روانشناسی عمومی، زیربنای درک همه گرایش‌های روانشناسی است. در این درس با مباحثی همچون تاریخچه روانشناسی، شیوه‌های یادگیری، حافظه، هوش، هیجان، شخصیت و … سر و کار خواهید داشت.

روانشناسی رشد

روانشناسی رشد، تحولات ذهنی، عاطفی، اجتماعی و … انسان را در طول عمر بررسی می‌کند. در این درس با الگوهای رشد در دوران کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و سالمندی آشنا می‌شوید.

روانشناسی یادگیری

روانشناسی یادگیری، چگونگی فراگیری رفتارهای جدید را مورد مطالعه قرار می‌دهد. در این درس با مکاتب مختلف یادگیری، نظریه‌های شرطی‌سازی و شیوه‌های مؤثر یادگیری آشنا می‌شوید.

روانشناسی انگیزش و هیجان

انگیزه، موتور محرک رفتار انسان است. در این درس با عوامل مؤثر بر انگیزش، انواع هیجان و تاثیر آن‌ها بر رفتار آشنا می‌شوید.

روانشناسی شخصیت

شخصیت، الگوی منحصر به فرد ویژگی‌های رفتاری، هیجانی و شناختی هر فرد است. در این درس با نظریه‌های مختلف شخصیت، عوامل شکل‌گیری شخصیت و روش‌های سنجش آن آشنا می‌شوید.

روانشناسی فیزیولوژیکی

این درس به بررسی ارتباط مغز و رفتار می‌پردازد. در روانشناسی فیزیولوژیکی با ساختار و کارکرد دستگاه عصبی، سیستم غدد درون ریز و تاثیر آن‌ها بر رفتار انسان آشنا می‌شوید.

برای دانلود خلاصه دروس ارشد روانشناسی می توانید به منابع ارشد روانشناسی و توضیحات هر یک از موارد بالا مراجعه فرمایید.

مقالاتی که شاید دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://kayhanravan.ir/?p=29657