021-66475620

ارشد روانشناسی بالینی طرح دارد

سرفصل‌ها

ارشد روانشناسی بالینی طرح دارد یا خیر؟

ارشد روانشناسی بالینی طرح دارد؟ شاید این سوال شما هم باشد در ادامه به پاسخ این سوال میپردازیم. روانشناسی جز رشته هاییست که دانشجویان بعد از فارغ التحصیل شدن از ان در مقاطع مختلف(کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری) می توانند از طریق سامانه رشد برای شرکت در دوره طرح اقدام کنند. بدیهست که سطح علمی بهتر، دانشگاه محل تحصیل و محل سکونت و همچنین مقطع دانشجویان متقضی طرح در نحوه پذیرش آن ها موثر خواهد بود. اما نکته قابل توجه این است که این طرح برای رشته روانشناسی( بجر دکتری روانشناسی وزارت بهداشت در دوره روزانه) اجباری نخواهد بود.

 منابع ارشد روانشناسی بالینی

مزایای ارشد روانشناسی بالینی طرح دار

  • به کار گرفتن مهارت و دانش خود: یکی از مهم‌ترین مزایای طرح، اینه که دانشجوه بعد از فارغ التحصیلی برای کسب تجربه بیشتر و به کار گرفتن مهارت های خود می توانند وارد بازارکار شوند.
  • اشتغال تضمینی بعد از تحصیل: این طرح خیال شما رو از بابت پیدا کردن کار بعد از فارغ‌التحصیلی راحت می‌کنه. با گذروندن دوره‌های کارآموزی و کسب تجربه توی دوران تحصیل، آمادگی بیشتری برای ورود به بازار کار پیدا می‌کنین.
  • کمک به مناطق محروم: با خدمت توی مناطق محروم، به هموطنان عزیزتون که دسترسی کمتری به خدمات روانشناسی دارن، کمک می‌کنین. این یه فرصت عالیه برای اینکه نقش مهمی توی ارتقاء سلامت روان جامعه داشته باشین.

معایب احتمالی طرح روانشناسی

  • تعهد خدمت در مناطق محروم: شاید زندگی و کار کردن توی مناطق محروم برای همهٔ افراد آسون نباشه. باید آمادگی این رو داشته باشین که چند سال رو دور از خونه و خانواده باشین.
  • محدودیت انتخاب محل تحصیل: ممکن است محل تحصیل و سکونت شما متفاوت باشد و از این رو انتخاب محل مورد نظر برای طرح چابلش ایجاد کند و یا در محل سکونت شما نیاز باشد مدت زمان طولانی را برای شروع طرح در لیست انتظار بمانید.
آیا ارشد روانشناسی بالینی طرح دارد
آیا ارشد روانشناسی بالینی طرح دارد

یه فرصت طلایی برای متخصص شدن!

طرح در رشته روانشناسی یک فرصت عالی به ویژه برای افرادیست که به تازگی فارغ التحصیل شده اند تا بتوانند کسب تجربه حرفه ای داشته باشند.

اما قبل از اینکه تصمیم نهایی رو بگیرین، یه سری نکات مهم رو هم باید در نظر داشته باشین:

  • شرایط زندگی توی مناطق محروم: زندگی توی این مناطق می‌تونه با سختی‌هایی همراه باشه. باید آمادگی دوری از خانواده و امکانات رفاهی رو داشته باشین.
  • رقابت بالا: با توجه به مزایای این طرح، احتمالا استقبال زیادی ازش می‌شه و رقابت برای قبولی توی این دوره‌ها بالا خواهد بود.

با وجود این چالش‌ها، طرح روانشناسی بالینی مزایای زیادی داره که می‌تونه زندگی شما رو دگرگون کنه. اگه واقعا به این رشته علاقه‌مندین و آمادگی سختی‌ها و چالش‌هاشو دارین، شک نکنین که این طرح می‌تونه یه سکوی پرتاب عالی برای رسیدن به آرزوهاتون باشه.

در آخر، یه جملهٔ معروف از نلسون ماندلا رو با شما به اشتراک می‌ذارم:

“آموزش کلید پیشرفت است. با آموزش، می‌تونیم دنیا رو به یه مکان بهتر تبدیل کنیم.”

پس معطل چی هستین؟ شروع به مطالعه و تلاش برای قبولی توی  روانشناسی بالینی  کنین و رویای شیرین متخصص شدن توی این رشتهٔ پرماجرا رو به واقعیت تبدیل کنین!

سوالات متداول

  • شرایط و ضوابط پذیرش توی این دوره‌ها چطوره؟

افراد بعد از فارغ التحصیلی با توجه به گرایش خود، به سامانه رشد مراجعه میکنند و اطلاعات لازم را می توانند در این سامانه کسب کنند.

امیدواریم مقاله آیا ارشد روانشناسی بالینی طرح دارد یا خیر؟ برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

مقالاتی که شاید دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://kayhanravan.ir/?p=29626