خیر، منبع مشخصی معرفی نمی‎‌شود، بلکه بر اساس سوالات کنکورهای قبل که از چه منابع و نظریه‌های طرح شده‌اند، داوطلبان منابع مطالعاتی خود را انتخاب می‌کنند. رتبه‌های برتر کیهان با تجریه و تحلیل کنکور‌های سال‌های قبل (بویژه چند سال اخیر) بهترین منابع روانشناسی بالینی ارشد و منابع روانشناسی عمومی ارشد را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند.

بنابراین حتما قبل از خرید منابع ارشد روانشناسی بالینی و عمومی اطلاعات لازم و دقیق را کسب کنید و با اطمینان مطالعات خود را شروع کنید.

درصد پوشش‌دهی جزوات کیهان به صورتی است که با تسلط کافی روی آن‌ها می‌توانید حتی به رتبه تک رقمی در کنکور نیز برسید، اما اگر هیچ پایه‌ای در روانشناسی ندارید پیش از جزوات مطالعه‌ی روزنامه‌وار یک رفرنس برای برخی دروس (مثلا رشد و آسیب) پیشنهاد می‌شود.

رتبه‌های تک‌رقمی کنکور بر اساس تست‌های سا‌ل‌های گذشته کنکور ارشد روانشناسی بالینی و عمومی، تمامی مطالب مهم منابع مختلف که ممکن است از آن‌ها سوال شود را در یک جزوه‌ی بسیار جامع گردآوری کرده‌اند. برای تعیین میزان پوشش‌دهی و کیفیت این جزوات، هر سال پس از کنکور، کیهان این جزوات را با سوالات همان سال مطابقت می‌دهد و در یک گزارش جامع، میزان پوشش‌دهی این جزوات را در سایت اعلام می‌کند. این کار باعث می‌شود هر سال جزوات کیهان در صورت لزوم سریعا به‌روزرسانی شوند و با بهترین پوشش‌دهی ممکن در اختیار داوطلب قرار گیرند.

بنابراین می توانید یا اطمینان نسبه به خرید منابع ارشد روانشناسی بالینی و عمومی اقدام کنید.

عمدتاً تست‌های تالیفی توسط مدرسین دروس تخصصی کنکور متناسب با شیوه طرح سوال در سال‌های اخیر و همچنین سوالات کنکورهای گذشته از منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی و عمومی گردآوری شده‌اند.

در هر کتاب، مجموعه تست‌ها را به صورت موضوعی طبقه‌بندی کرده‌ایم. برای مثال، بخشی از فهرست کتاب تست درس آسیب و استثنائی را مشاهده کنید:

فصل 1: الگوهای شناسایی و درمان نابهنجاری + پاسخنامه
فصل 2: تحقیق و ارزیابی نابهنجاری + پاسخنامه
فصل 3: توصیف و طبقه بندی اختلال های روانی + پاسخنامه
فصل 4: اسکیزوفرنی و سایر اختلالات سایکوتیک (روانپریشانه) + پاسخنامه
و …

اولین کار این است که بگویید منابعتان ناقص است و دچار استرس شوید! اما کار بهتر و منطقی تر این است که:

  1. کلاً شما باید از میزان قدرت جزواتتان اطلاع کافی داشته باشید. برای مثلا جزوات کیهان بلافاصله پس از هر کنکور ارزیابی می‌شوند و پاسخدهی آن‌ها گزارش می‌شود.
  2. همیشه 10 تا 20 درصد از سوالات کنکور هستند که معلوم نیست از چه منبعی می­‌آید و به طور کلی نباید نگران آن بود.
  3. حالا که این تست را دیده‌اید آن را از نکته‌ای که نمی‌دانستید، تبدیل به نکته‌ای کنید که می‌دانید.

رشته روانشناسی دارای 6 گرایش در مقطع کارشناسی ارشد می باشد که در متن مقاله به توضیح آن ها پرداخته شده است.

منابع کنکور کارشناسی ارشد شامل دروس عمومی و تخصصی بوده که تمامی منابع مهم کنکور ارشد روانشناسی در متن مقاله ارائه شده است.