مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

قسمت بسیار مهمی از قبولی داوطلبان در کنکور، مربوط به یک انتخاب رشته اصولی و دقیق است چراکه با هر رتبه کسب شده، یک انتخاب رشته دقیق می‌تواند شانس قبولی شما را افزایش دهد. بنابراین انتخاب رشته‌ی درست و تصمیم برای آن به اندازه مسیری که تا کنکور پشت سر گذاشته‌اید مهم و موثر است، زیرا می‌تواند زحمات شما را به بهترین نتیجه‌ی ممکن برساند و از رتبه کسب شده حداکثر بهره وری را ایجاد کند.

انتخاب رشته خوب رتبه شما رو تغییر نمیده، اما نتیجه‌ای که از رتبه‌تون می‌گیرید رو میتونه تغییر بده.

با مشاوره‌ی انتخاب رشته شما می‌توانید از کمک‌های یک فرد متخصص در این زمینه بهره‌مند شوید. مشاوره‌ای که با در نظر گرفتن شرایط شما و انتخاب‌ها و اولویت‌های شماست. جلسات انتخاب رشته کیهان، حداقل یک جلسه ۴۰ یا ۶۰ دقیقه‌ای است که در صورت لزوم می‌تواند بیشتر هم باشد.
این زمان لازم برای بررسی همه شرایط شما، انتخاب‌ها و اولویت‌های شما و حتی محدودیت‌های شماست. از سمت دیگر شما می‌توانید از دانش مشاور بهره ببرید. اطلاعات کامل را درباره دانشگاه‌ها، گرایش‌های مختلف، آینده کاری و بهترین شرایط با توجه به رتبه خود را بگیرید و سپس متناسب با آن، انتخاب‌های خود را انجام دهید. همچنین شما می‌توانید انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری،‌ آزاد،‌ غیر انتفاعی و … را در این جلسه داشته باشید.

برای رزرو وقت،‌ روی لینک زیر کلیک کنید.

فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

چند نکته بسیار مهم درباره انتخاب رشته که حتما باید بدانیم

  • تناسب رتبه کسب شده با انتخاب های صورت گرفته.
  • در نظر داشتن اولیت شهر وگرایش با توجه به هدف گذاری، علاقه مندی و زندگی شخصی.
  • بررسی دقیق دفترچه انتخاب رشته و شرایط خاص هر دانشگاه،مانند تعلق یا عدم تعلق خوابگاه.
  • آگاهی از سطح علمی دانشگاه ها بر اساس گرایش مورد نظر و اولیت قرار دادن دانشگاه هایی با سطح علمی بالاتر در گرایش انتخاب شده.
  • آگاهی از شرایط و بازار کار هریک از گرایش های روانشناسی در وزارت بهداشت و علوم.
  • آگاهی از نحوه تاثیرگذاری سهمیه ها (در صورت برخوردداری از سهمیه) بر نحوه قبولی.
  • چیدمان صحیح و اولیت بندی درست دانشگاه ها در ثبت انتخاب رشته.
  • در نظر داشتن تصمیمات احتمالی آینده مانند مهاجرت، ادامه تحصیل، ورود به بازارکار،و… در نحوه چیدمان اولیت های در روند انتخاب رشته.
  • در وزارت بهداشت، اگر نمره منفی در درصدهای کارنامه نداشته باشید غالبا شما را برای انتخاب رشته مجاز اعلام خواهند کرد اما این به معنی قبول شدن قطعی نیست و گاهی برخی از رتبه های مجاز اعلام شده نیز شانس قبولی ندارند.
  • صرفا کسانی که برای انتخاب رشته دوره روزانه و شبانه مجاز اعلام شده اند می توانند انتخاب دوره های پردیس خودگردان (شهریه پرداز دانشگاه های روزانه) را انجام دهند.
  • حتی اگر در زمان ثبت نام در وزارت علوم قید کرده باشید که داوطلب دوره های پیام نور و غیرانتفاعی نیستید، در زمان انتخاب رشته چنانچه مایل به انتخاب این دانشگاه ها بودید می توانید این موارد را انتخاب کنید.
  • انتخاب رشته دانشگاه ازاد در سامانه AZMOON.ORG، دانشگاه های سراسری، پیام نور وغیرانتفاعی در سامانه SANJESH.IR و انتخاب رشته وزارت بهداشت در سامانه SANJESHP.IR صورت میگیرد.

چند اشتباه رایج در انتخاب رشته که نباید انجام دهید

  • در نظر نگرفتن شرایط زندگی شخصی و شغلی در انتخاب ها.
  • انتخاب رشته نکردن بدون مشورت گرفتن اصولی، با فرض بالا بودن رتبه عدم شانس قبولی، چراکه شما با انتخاب رشته صحیح با هر رتبه ای که کسب کرده اید چیزی را از دست نخواهید داد و صرفا شانس خود را برای انتخاب رشته و قبولی امتحان خواهید کرد.
  • عدم تناسب رتبه با چیدمان اولیت ها در انتخاب رشته، به عبارتی آرمانی یا دست پایین انتخاب رشته کردن که شانس قبولی به طور کلی و قبولی مطلوب را محدود خواهد کرد.
  • چیدمان بدون نظم و اولیت دانشگاه، مانند چیدن به ترتیب تمام دانشگاه های در گرایش روانشناسی عمومی و بعد شروع به چیدن تمام دانشگاه در گرایش روانشناسی تربیتی، در روند انتخاب رشته گاهی دانشگاه و گاهی گرایش اولیت پیدا میکند و در تمام مسیر انتخاب این موضوع کاملا و بدون انعطاف صادق نیست در نتیجه این مورد مهم را در روند انتخاب رشته باید درنظر داشت که چیدمان اولیت ها باید منظم و منسجم باشند به گونه ای که در زمان اعلام نتایج، نتیجه حاصل شده ایده ال ترین حالت ممکن نسبت به اولیت های بعدی باشد.
  • در نظر نگرفتن سهیه های اعمالی بر رتبه و آرمانی انتخاب رشته کردن، به عنوان مثال اگر با سهمیه 25درصدی رتبه گرایش بالینی ما 30 شده است، معقول نیست همانند افراد دارای سهمیه آزاد اولیت را صرفا بر دانشگاه های روزانه شهر تهران بنا کنیم، چراکه این رتبه در سهمیه آزاد احتمال زیادی برای قبولی در دوره های روزانه دانشگاه های شهر تهران دارد، در این مورد و موارد مشابه بهتر است در انتخاب رشته رتبه بدون سهمیه را هم در نظر داشته باشیم و منطبق با در نظر داشتن رتبه در سهمیه و بدون سهمیه انتخاب رشته را انجام بدهیم. در نتیجه در صورت داشتن سهمیه در روند انتخاب رشته باید هم به رتبه در سهمیه و هم رتبه آزاد توجه کرد.

نکته مهم: تمام اصول کلی انتخاب رشته در وزارت بهداشت و وزارت علوم یکسان است اما انتخاب رشته در این دو وزارت خانه دارای تفاوت‌هایی نیز می‌باشد که برای آگاهی از آن‌ها بهتر است حتما قبل از اقدام برای انتخاب رشته با یک مشاور صحبت کنید.

همانطور که بررسی شد، فرایند انتخاب رشته یک امر اصولی و حساس است لذا لازم است در این مسیر از همراهی و مشورت افراد متخصص استفاده کنید. مشاوره‌ای که با در نظر گرفتن شرایط شما و انتخاب‌ها و اولویت‌های شماست.جلسات انتخاب رشته کیهان، حداقل یک جلسه ۴۰ یا ۶۰ دقیقه‌ای است که در صورت لزوم می‌تواند بیشتر هم باشد.این زمان لازم برای آگاهی کامل از شرایط زندگی شخصی و شغلی دانشجویان، اولیت ها و هدف گذاری و علاقع مندی داوطلبان، و بررسی محدودیت ها است. همچنین در این جلسات اطلاعات کامل درباره دانشگاه‌ها، گرایش‌های مختلف، آینده کاری و بهترین شرایط با توجه به رتبه کسب شده در اختیار داوطلب گرامی قرار خواهد گرفت. جلسات انتخاب رشته برای انتخاب تمام دانشگاه های موجود در دفترچه صورت خواهد گرفت.

کلیه داوطلبان عزیز، به عنوان آخرین و یکی از موثرین اقدام های لازم در مسیرپرفراز و نشیب کنکور، حتما به یک جلسه تخصصی برای انتخاب رشته اصولی و صحیح نیاز خواهند داشت؛ کیهان در این مسیر کنارشماست.

برای رزرو وقت،‌ روی لینک زیر کلیک کنید.

فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

همچنین می‌توانید یکی از جلسات انتخاب رشته کیهان را انتخاب کنید

لطفا پس از رزرو جلسه انتخاب رشته با پذیرش کیهان تماس بگیرید

(021-66475618-20)