.
hed

 

میزان پوشش دهی جزوات کنکور ارشد وزارت بهداشت 97 در درس روانشناسی رشد و عمومی

ضریب این درس در گرایش بالینی کودک 2 و در گرایش های بالینی و سلامت 5/1 دارد و تعداد سوالات آن 20 تست می باشد. در این درس علاوه بر منابع رشد و عمومی از کاپلان و شخصیت نیز سوال مطرح شده .
 

 

میزان پوشش دهی جزوات کنکور ارشد وزارت بهداشت 97 در درس روانشناسی رشد و عمومی

سوال

منبع پاسخ

صفحه

پاراگراف

پاسخ صحیح

پاسخ تشریحی

41

جزوه کاپلان

41

در ملاک های تشخیصی

3

با توجه به ملاک های اتیسم و کمبودهایی که آنها در روابط متقابل دارند می توان پاسخ سوال را استنباط کرد.

42

جزوه روانشناسی رشد

80

سوم

1

در طول اواسط کودکی نظریه ذهنی کودکان گسترده­تر و اصلاح می‌شود، کودکان در سن 7 سالگی می‌دانند که افراد عقایدی را درباره عقاید دیگران تشکیل می‌دهند و این عقاید دست دوم می‌توانند غلط باشند، بنابراین جهت بررسی نظریه ذهن از آزمون باور غلط استفاده می شود.

43

جزوه روانشناسی رشد

80

سوم

3

نظریه ذهن به کودک کمک می کند دیدگاه دیگران را درک کند.

44

جزوه روانشناسی عمومی

119

خط یکی مانده به آخر

3

پیش­گویی،  درک واقعهای در آینده که از طریق هیچگونه استنباطی قابل انتظار نباشد می گویند.

 

45

جزوات کاپلان و عمومی

107 و 108 عمومی و 254 کاپلان

توضیحات مربوط به خواب rem و nrem

2

مرحله سوم و چهارم فقط مختص خواب nonrem است. در rem عضلات بدن فلجند و فرد قادر به راه رفتن نیست. نارکولپسی یا حمله خواب با راه رفتن در خواب متفاوت است.

46

جزوه روانشناسی عمومی

112

آخر

2

در بسیاری از افراد خواب­واره رفته، بخشی از ذهن که در حوزه آگاهی قرار ندارد، ظاهراً ناظر بر کل تجربه فرد است. استعاره ناظرپنهان به ساختاری ذهنی اطلاق میشود که همه اتفاقات را پایش میکند، ولی خود فرد خوابوارهرفته از درک آنها بیخبر است.

 

47

جزوه روانشناسی رشد

103

 

2

باتوجه به مفهوم سطح پیش عرفی قابل پاسخگویی است.

48

جزوه روانشناسی عمومی

94

اول

2

در دوره سرنوشت ساز محرومیت از محرک های بینایی سبب آسیب دائمی دستگاه بینایی می شود.

49

جزوه روانشناسی رشد

104 و 105

 

3

متوالی بودن نظریه کلبرگ جزو انتقادات مطرح شده نیست.

50

جزوه روانشناسی عمومی

 84

سوم

2

دوچشم از آن رو میتوانند فاصله یا عمق را با کمک هم استنباط کنند که در صورت، فاصلهای از هم دارند و هر چشم از هر صحنه تصویری دارد که با تصویرچشم دیگر از همان صحنه اندکی متفاوت است. اصطلاح اختلاف منظر دوچشمی به همین تفاوت مناظر دیده شده با هر چشم اطلاق میشود.

51

جزوه روانشناسی عمومی

41

آخر

4

 

حدّت بینایی نوزادان اندک، و توانایی آنها در تغییر کانون دیدشان محدود است و آنها بسیار نزدیکبین هستند. تا هفت یا هشت ماهگی حدّت بینایی نوزادان به حدّ بزرگسالی نزدیک میشود بنابراین تا 2سالگی دیدشان مثل بزرگسالان شده است. نوزادان نگاه خود را روی نواحی و مناطقی که بیشترین لبهها را دارد نگاه میدارند. آنها همچنین طرح­های پیچیده را نسبت به ساده و طرح­هایی با خطوط منحنی را نسبت به مستقیم ترجیح میدهند.

52

   

 

2

 

53

جزوه روانشناسی شخصیت

171

آخر

4

بندورا سیستم خود را به صورت مجموعه‌ای از ساختارهای شناختی در نظر می‌گیرد که تا اندازه‌ای به رفتار افراد ثبات می‌بخشند. سیستم خود که خودسنجی، خودگردانی و کارآیی شخصی را شامل می‌شود به افراد امکان می‌دهد رفتار خودشان را مشاهده و به صورت نمادین نشان دهند و آن را براساس پیامدهای پیش‌بینی شدة آینده، ارزیابی کنند.

54

جزوه روانشناسی شخصیت

157

سوم

2

اسکینر معتقد بود اغلب رفتارهای انسان از طریق شرطی‌سازی کنشگر آموخته می‌شوند.

55

جزوه روانشناسی عمومی

150

سوم

3

حافظه فعال نقش مهمی در تفکر به عهده دارد. وقتی آگاهانه میکوشیم مشکلی را حل کنیم اغلب از حافظه فعال به عنوان میدان کار ذهنی خود استفاده میکنیم.

56

جزوه کاپلان

259

چهارم

2

حمله خواب (ناركولپسي)، عبارت است از خواب آلودگي مفرط روزانه و همراه با نفوذ خواب REM در حالات بيداري.

57

     

3

 

58

جزوه روانشناسی عمومی

44

خط هفتم

1

طبق نظر پیاژه کودکان در مرحلة پیشعملیاتی هنوز به مفهوم ثبات شیء دست نیافتهاند و آن عبارت از فهم این نکته است که حتی وقتی شکل مادهای عوض میشود، مقدار آن تغییر نمیکند.

59

جزوه روانشناسی عمومی

108

سوم

3

در خواب REM حرکات سریعی به صورت دوره ناگهانی 10 تا 20 ثانیهای در چشم ایجاد میشوند، سرعت ضربان قلب افزایش مییابد و سرعت سوخت و ساز مغز نیز بیشتر میشود.

60

جزوه روانشناسی رشد

103

پاراگراف یکی مانده به آخر

3

 سطح دوم و مرحله چهارم کلبرگ مرحله دیدگاه قوانین اجتماعی است. گزینه های اخلاقی دیگر به روابط نزدیک با دیگران وابسته نیستند. در عوض، مقررات باید به صورت یکسان در مورد همه اجرا شوند و هر عضو جامعه وظیفه دارد که از آن‌ها اطاعت کند. افراد در مرحله 4معتقدند که هرگز نباید از قوانین سرپیچی کرد.

 

  • کل سوالات درس: 20
  • تعداد سوالاتی که مستقیماً از منابع اصلی (رشد و عمومی) این درس آمد: 14
  • تعداد سوالاتی که پاسخشان در جزوات کیهان موجود بود: 18
  • درصد پاسخدهی جزوات کیهان به سوالات این درس در این آزمون : 90 %
  • پاسخ ها بر اساس آخرین ویراست جزوات کیهان برای آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97 استخراج شده است.
  • تهیه: مشاور تخصصی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت گروه آموزشی کیهان
  • تاریخ برگزاری آزمون: 15 تیر 97


 


گروه آموزشی کیهان
رتبه یک کنکور ارشد و دکتری
روانشناسی و مشاوره

 


جزوه آمار و روش تحقیق, جزوه روانشناسی رشد, جزوه آسیب شناسی روانی, منابع ارشد روانشناسی, منابع کارشناسی ارشد روانشناسی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی, جزوات کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی, جزوه روانشناسی شخصیت, جزوه آمار و روش تحقیق کیهان, کیفیت سنجی, کیفیت سنجی جزوات, ارزیابی جزوات, ارزیابی جزوات کیهان, مطابقت, میزان مطابقت جزوات, مطابقت جزوات کیهان, کنکور ارشد, جزوات ارشد, جزوات ارشد کیهان, جزوات ارشد روانشناسی, ارزیابی کیفی جزوات ارشد کیهان, ارزیابی جزوات ارشد روانشناسی کیهان

 

نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : * 
 
متن بالا را وارد نماييد* 
 
.