.
تبلیغات


پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون


اهمال کاری, اهمال کاری تحصیلی, پرسشنامه, دانلود پرسشنامه, دانلود پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی, سولومون, دانلود پرسشنامه سولومون, دانلود رایگان, دانلود رایگان پرسشنامه, دانلود رایگان پرسشنامه سولومون, روانشناسی بالینی, ارزیابی روانی, سنجش, سنجش روانی

 

همیشه اکثر اوقات گهگاهی به­ندرت هرگز  
لطفا میزان موافقت خود را با هر یک از جملات زیر علامت بزنید.
ردیف
          هنگام مطالعه برای امتحان مرتبا رویا­پردازی میکنم و تمرکز کردن برایم دشوار است. 1
          تا لحظه ای که امکان داشته باشد، آماده شدن برای امتحانات را به تاخیر نمی­اندازم. 2
          سازمان دادن مطالب قبل از امتحان برایم دشوار است. 3
          هنگامی که از تاریخ یک امتحان اطلاع پیدا می­کنم، اجازه نمی­دهم که وقت تلف شود و فورا شروع به آماده شدن می­کنم. 4
          هنگامی که تاریخ یک امتحان نزدیک شود، آماده شدن برای امتحان برایم دشوار است. 5
          هنگامی که می بایست برای یک امتحان آماده شوم، بر روی آن متمرکز می­شوم و دچار حواس­پرتی نمی‏شوم. 6
          هنگامی که آماده شدن برای امتحانات را به تعویق می­اندازم، احساس بدی به من دست می­دهد. 7
          دوست دارم عادت تعلل ورزی و امروز و فردا کردن را در خودم تغییر دهم. 8
          تکالیفم را از یک جلسه به جلسه دیگر به تعویق می­اندازم. 9
          هنگامی که در حال انجام تکالیف هستم، چیزهای دیگری حواسم را پرت می­کنند و برایم دشوار است که آن را تا پایان انجام دهم. 10
          ترجیح می­دهم که ابتدا تکالیفم را انجام دهم و سپس به چیزهای دیگر بپردازم. 11
          تمایل دارم که انجام تکالیفم را تا دقیقه آخر به تاخیر بیاندازم. 12
          وقتی که برای مدرسه رفتن بیدار می­شوم تقریبا فورا از رختخواب بلند می­شوم. 13
          دیر به کلاس یا مدرسه می­رسم. 14
          وقتی که در کلاس چیزی نمی­فهمم، مطمئنم که بزودی آن را خواهم فهمید(مثلا کتابی میخوانم که آن را شرح داده باشد و یا با پرسیدن دوستم آن را خواهم فهمید). 15
          پیش از اتمام رسیدن مهلت تحویل تکالیف آنها را تمام می­کنم. 16
          هنگامی که می­بایست تکالیفم را مرور کنم، آن را به تعویق می­اندازم. 17
          وقتی که انجام دادن تکالیف را به تعویق می­اندازم، احساس بدی به من دست می­دهد. 18
          دوست دارم که عادت اهمال­کاری و امروز­و­فردا کردن در انجام تکالیف را تغییر دهم. 19
          هنگامی که مجبور باشم تکلیفی را آماده کنم، مرتبا آن را به تاخیر می­اندازم. 20
          به محض مشخص شدن زمان انجام تکلیف، شروع به آماده کردن آن می­کنم و آن را به تاخیر نمی­اندازم. 21
          هنگامی که تصمیم می­گیرم بر روی تکلیفی کار کنم، احساس می­کنم انرژی انجام دادن آن را ندارم. 22
          هنگامی که برای انجام تکلیفی برنامه­ریزی می­کنم، دقیقا به زمان و تاریخ آن پایبند هستم. 23
          هنگامی که بر روی مقاله­ای کار می­کنم، نمی­توانم روی آن تمرکز کنم و مرتبا رویا­پردازی می­کنم. 24
          هنگامی که مجبورم تکلیفی را تا تاریخ معینی ارائه دهم، از چندین روز قبل آن را آماده می­کنم. 25
          هنگامی که انجام یک تکلیف را به تاخیر می­اندازم، احساس بدی به من دست می­دهد. 26
          علاقه­مند هستم که عادت اهمال­کاری و امروز ­و­ فردا کردن در انجام تکالیف را تغییر دهم. 27

 
 
 

1-5-3) پرسشنامه اهمال‌کاری تحصیلی
این پرسشنامه را سولومون و راث بلوم در سال (1984) ساخته و آن را مقیاس اهمال‌کاری تحصیلی نام نهادند، این مقیاس را دهقانی (1387) برای اولین بار در ایران به‌کاربرده است. این مقیاس دارای 27 گویه می­باشد که 3 مؤلفه را مورد بررسی قرار می­دهد: مؤلفه اول، آماده شدن برای امتحانات؛ شامل 8 سؤال می‏باشد. مؤلفه دوم، آماده شدن برای تکالیف می­باشد و شامل 11 گویه می­باشد و مؤلفه سوم، آماده شدن برای مقاله­های پایان‌ترم می­باشد که شامل 8 گویه می­باشد. نحوه پاسخدهی به گویه­ها به این صورت است که پاسخ­دهندگان میزان موافقت خود را باهر گویه با انتخاب یکی از گزینه­های «هرگز»، «به­ندرت»، «گهگاهی»، «اکثر اوقات»، و «همیشه» نشان می­دهند که به گزینه «هرگز» نمره 1، «به­ندرت» نمره 2، «گهگاهی» نمره 3، «اکثر اوقات» نمره 4، «همیشه» نمره 5، تعلق می­گیرد. همچنین در این مقیاس گویه‏های «2 –4 –6 –11 –13 –15 –16 –21 –23 –25» به صورت معکوس نمره­گذاری می‏شوند. نامیان و حسینچاری (1390) در تحقیقی با عنوان تبیین اهمال­کاری تحصیلی دانشجویان بر اساس باورهای مذهبی و هسته کنترل ضریب پایایی پرسشنامه را به روش آلفای کرونباخ 73/0 به دست آوردند. دولتی (1391) نیز در پژوهشی ضریب پایایی پرسشنامه را به روش آلفای کرونباخ 91/0 بدست آورد. در این پژوهش از نسخه 27 سؤالی استفاده شد. روایی پرسشنامه در پژوهش جوکار و دلاورپور (1386) با استفاده از روش تحلیل عاملی محاسبه شد که یافته­ها بیانگر روایی مطلوب پرسشنامه بود.

 

برای دانلود فایل pdf این پرسشنامه، کلیک کنید.





داوری مقالات شما و ارائه مشاوره در خصوص بالابردن کیفیت آن

آموزش خصوصی و گام به گام نحوه نوشتن مقاله


 

گروه آموزشی کیهان
 ارشد و دکتری روانشناسی

 





 

تعداد بازديد : 3017
نظرات بينندگان
غیر قابل انتشار : 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته : 4
ملیحه
|
1396/01/14 - 12:40
0
0
سلام خسته نباشید فرم دانش آموز هم همینه یا فرق داره؟
پاسخ ها
گروه آموزشی کیهان
|
1396/01/14 - 14:32
سلام ملیحه


اگر به گویه ها توجه کرده باشید، این آزمون برای دانش آموز هست :)


موفق باشید
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی
میران علمی
|
1396/08/18 - 01:31
0
0
سلام به شما عزیزان لطفا پرسشنامه های ((لاتین ))خودکارآمدی تحصیلی خوش بینی تحصیلی و اهمال کاری تحصیلی رو برام بفرستید miran.elmi2020@gmail.com miran.elmi2020@ با تشکر فراوان
پاسخ ها
گروه آموزشی کیهان
|
1396/08/18 - 08:33
سلام دوست گرامی


تمام پرسشنامه هایی که ما روی سایت داریم فارسی هستن و از این لینک قابل دانلود هستن:
http://kayhanravan.ir/fa/porseshnameh.aspx

متاسفانه لاتینشون رو نداریم :)

موفق باشید
گروه آموزشی کیهان

نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : * 
 
متن بالا را وارد نماييد* 
 
دانلود رایگان
تماس با ما
خیابان انقلاب اسلامی - خیابان 12 فروردین - کوچه نوروز - پلاک 4 - واحد 3
شماره تماس: 02166475618 الی 20
شماره پیامک:  02166475620

سوالاتی در خصوص کنکورهای ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره

.