.
hed

درباره ساعت بدن چه مي دانيد؟




06:00 تا 8:59
خطر حمله قلبي

زمان مناسب براي بيدار شدن است.
حمله قلبي محتمل تر است.
هورمون تستوسترون در مردان به بيشترين ميزان مي رسد.
مراقب باشيد. اين زماني از روز است که قلب شما بيشتر از هر ساعت ديگري آسيب پذير است. رگ هاي خوني سخت تر و غيرانعطاف پذيرتر هستند. خون غليط تر و چسبنده تر است و فشار خون به حداکثر مي رسد. همه اينها باعث بالا رفتن احتمال حمله قلبي مي شود. با توقف توليد هورمون خواب، بدن شما وارد مرحله فعاليت مي شود. حالا زمان خوبي براي ورزش نيست.

09:00 تا 11:59
ذهن بيشترين آمادگي را دارد

بالاترين سطح هوشياري
بهترين عملکرد حافظه کوتاه مدت
حالا احتمالا شما کارتان را آغاز کرده ايد و نياز داريد تا کار فکري زيادي بکنيد. کورتيزول، هورمون استرس، به بالاترين ميزان طبيعي خود مي رسد و باعث مي شود عملکرد مغز و ميزان هوشياري بالا برود. قبل از ظهر بدن به بيشترين بازدهي خود مي رسد و آزمايش ها نشان مي دهد که حافظه کوتاه مدت بهترين عملکرد خود را دارد. به کار خود ادامه دهيد زيرا اين وضعيت ادامه پيدا نمي کند.

12:00 تا 14:59
چرت بيولوژيک بعد از ظهر

افزايش فعاليت دستگاه گوارش
کاهش سطح آمادگي ذهني بعد از ناهار
افزايش شمار تلفات سوانح جاده اي
بعد از ناهار که معده مان پر از غذاست، فعاليت دستگاه گوارش افزايش مي يابد. و سپس با کاهش سطح هوشياري نياز به خواب بعد از ظهر افزايش پيدا مي کند. اين موضوع سبب مي شود که ميزان آمادگي براي فعاليت هايي مانند رانندگي کاهش يابد. بعد از ساعت دو بعد از ظهر، به ويژه در افراد مسن تر، تلفات سوانح رانندگي افزايش مي يابد.

15:00 تا 17:59
ورزش کنيد!

بهترين عملکرد شش ها، قلب و عروق
دماي قسمت مرکزي بدن به حداکثر افزايش مي يابد
زمان مناسب براي ورزش کردن
فعاليت بدني کنيد! دماي بدن اواخر بعد از ظهر افزايش مي يابد، گويي که بدن به طور طبيعي براي ورزش گرم مي شود. قلب و شش ها بهتر عمل مي کنند. عضلات به ميزان 6 درصد نسبت به ساعت هاي ديگر، قوي تر هستند. بعضي از ورزش کاران از اين زمان بهينه براي علمکرد بدني، براي شکستن رکوردهاي جهاني استفاده کرده اند.

18:00 تا 20:59
مراقب غذا خوردنتان باشيد.

براي خوردن غذاي مفصل زمان خوبي نيست
تفکر شهودي بهتر انجام مي شود.
آماده خوردن شام هستيد؟ مواظب باشيد غذا خوردن را به دير وقت موکول نکنيد. تحقيقات نشان مي دهد که شب هنگام، هضم شدن غذا متفاوت مي شود به طوري که خوردن غذاي مفصل خطر چاقي مفرط و ديابت را افزايش مي دهد.

21:00 تا 23:59
آماده شدن براي خواب

هورمون ملاتونين ساخته مي شود.
دماي قسمت مرکزي بدن کاهش مي يابد.
زمان مناسب براي خوابيدن.
وقت خواب به سرعت در حال نزديک شدن است و غده صنوبري مغز هورمون ملاتونين مي سازد تا به شما کمک کند به خواب برويد. دماي بدن رو به کاهش مي گذارد و ساعت داخلي بدن مي گويد که بايد به رختخواب برويد. اگر طبيعت شما بيشتر شبيه گنجشک باشد خواب‌آلودگي زودتر سراغ شما مي آيد و اگر شبيه جغد باشيد، ديرتر.

00:00 تا 02:59
بدن وارد حالت غيرفعال مي شود

ميزان هورمون خواب، ملاتونين، به حداکثر مي رسد.
سطح هوشياري و توجه به حداقل مي رسد.
مغز از مواد زائد پاکسازي شده و خاطرات در آن تثبيت مي شود.
واقعا وقت خواب رسيده است. تغييرات هورموني بدن مي گويد که بايد بخوابيد. مغز، خود را از مواد سمي زائد که در طول يک روز فعاليت در آن جمع شده، پاکسازي مي کند و سيستم دفعي بدن هم در طول شب از کار مي‌ايستد. اگر خواب نيستيد، مراقب باشيد زيرا سطح توجه و هوشياري در شب به حداقل مي رسد و اين سبب مي شود خطر سوانح صنعتي حين شب کاري بيشتر باشد.

3:00 تا 5:59
بدن به سرعت به خواب مي رود

دماي قسمت مرکزي بدن به حداقل مي رسد.
احتمال حمله هاي آسم بيشتر است.
بيشتر زايمان هاي طبيعي در اين زمان اتفاق مي افتد.
ميانه شب است و تا هنگام بيداري، مدت زماني باقي است. ملاتونين، هورمون خواب، هنوز بالاست ولي با رسيدن سحرگاه ميزان آن کاهش مي يابد. دماي قسمت اصلي بدن کمتر ازمواقع ديگر است زيرا انرژي بدن به سمت ديگري هدايت مي شود، مانند ترميم پوست.
منبع: http://www.khorasannews.com/OnlineNews.aspx?newsid=1004366


کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، ارشد روانشناسی، منابع ارشد روانشناسی، جزوات ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینیکنکور کارشناسی ارشد روانشناسی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، ارشد روانشناسی، منابع ارشد روانشناسی، جزوات ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینیکنکور کارشناسی ارشد روانشناسی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، ارشد روانشناسی، منابع ارشد روانشناسی، جزوات ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینیکنکور کارشناسی ارشد روانشناسی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، ارشد روانشناسی، منابع ارشد روانشناسی، جزوات ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینی
تعداد بازديد : 3516
نظرات بينندگان
غیر قابل انتشار : 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته : 6
سیما.
|
1394/02/03 - 05:17
0
0
عالی بود ممنون.
پاسخ ها
کیهان
|
1394/02/04 - 13:02
:)
عاطفه
|
1393/06/29 - 00:24
0
0
با تشکر از کیهانی های عزیز. خیلی جالب بود.
ناشناس
|
1393/06/27 - 17:16
0
0
jaleb bud.merci
مخاطب شما
|
1393/06/22 - 00:41
0
1
خیلی خوب بود مرسی
پاسخ ها
کیهان
|
1393/06/22 - 01:26
:) با شما هستیم...
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : * 
 
متن بالا را وارد نماييد* 
 
.