.
hed

مطابقت سوالات درس "علم النفس" در کنکور سراسری ارشد تخصصی روانشناسی 95

 (اردیبهشت 95)

 

مرضیه پورعیسی 

علم النفس, جزوه علم النفس, جزوات رتبه های برتر روانشناسی, منابع روانشناسی, منابع ارشد روانشناسی, پکیج کامل کیهان, جزوات کیهان, کیهان, کارشناسی ارشد روانشناسی, ارشد روانشناسی عمومی, منابع روانشناسی عمومی, فلسفه


زهرا خانی - مرضیه پورعیسی
 
دوستان خوب کیهانی سلام
در این مطلب نگاهی می اندازیم به ماهیت سوالات درس علم النفس کنکور 95.
سوالات علم النفس امسال در مقایسه با سوالات این درس در سال های قبل کمی دشوارتر تلقی میشود.
اصلی ترین دلیل دشوار بودن سوالات این درس از نظر بسیاری از دانشجویان کاهش سوالات تکراری در این درس بوده، البته باید بگوییم مباحث مورد تاکید همچون (ابن سینا، فارابی، غزالی) در اکثر سال ها، امسال نیز همچنان مهم و مورد تاکید بوده است. چند سؤال از مفاهیم آیات قرآن داشته ایم (96،106،107) که این سؤال ها از جهت این که اشاره به آیه ی خاصی نداشته و پاسخ دادن به آنها مستلزم درک کلی مفاهیم آیات و حضور ذهن دانشجویان در مورد آیات است، سوالات نسبتا دشواری تلقی میشوند. سؤالاتی هم داشته ایم که پاسخگویی به آن ها مستلزم استدلال داوطلب و مقایسه ی نکات مختلف با هم و استخراج نتیجه ای از مجموعه ی نکات بوده است و گاهی جواب بعضی از این دسته سؤالات به طور مشخص در هیچ منبعی موجود نبوده. (مانند سؤالات 97،104،109)
جزوه ی کیهان 70 درصد از سوالات نسبتا دشوار علم النفس 95 را پوشش میداده، شاید برای بعضی دانشجویان افت 10،15 درصدی این درس در آزمون  به نسبت درصدهای همیشگی و مورد انتظارشان قدری نگران کننده باشد، بارها به این نکته اشاره کرده ایم که وقتی افت درصد درس شما به دلیل تغییر سطح سؤالات و دشوارتر شدن آنها بوده باشد؛   این افت به طور کلی تاثیر منفی جدی در نتیجه آزمون شما ندارد، چرا که شما در مقایسه با دیگرانی سنجیده میشوید که احتمالا آن ها هم این افت نسبی را در درصد آن درس خود داشته اند.
پس صبور باشید و خونسرد و منتظر نتایج خوشایند، به امید موفقیت تک تک شما عزیزان :)


سوال نام جزوه صفحه سطر توضیحات
91 علم النفس 36-37 11 ابن سینا در ارائه این نظر (اعتقاد به اتحاد بین نفس و بدن)، از این جهت که نفس صورت بدن است تابع ارسطو است.
 
(ص 37)تعلق كامل نفس و بدن و همكاري نزديك بين آنها كه درباره آنابن‌سينااين چنين تأكيد كرده است، به عقيده او فقط تا آستانهمعقولات باقي و برقرار مي‌ماند. ولي هنگامي كه از اين حد فرا گذرد و به محض اينكه بخواهد به درك معقولات بپردازد، ديگر نه تنها نيازي به بدن و آن قوا ندارد، بلكه اينها همه مزاحم او خواهند بود.
92 علم النفس 11 5 نفس از دیدگاه ارسطو، صورت بدن است و یا از بین رفتن بدن، او نیز از بین می‌رود.
 
93 علم النفس 113 و فصل نهم - این سوال کلی است و با مطالعه تعاریف مختلف هوش در قصل نهم و نیز با مطالعه تست صفحه 113 در مورد هوش و عقل می­توان به آن پاسخ داد.
94 علم النفس 123 پاراگراف آخر نیت در لغت به معنای قصد و عزم قلب آمده است، و در اصطلاح به تصمیم آگاهانه برای انجام یک عمل اطلاق می‌شود.
95 علم النفس  74 و 77 سوال شماره 6 / پاسخ تشریحی شماره 6 با مطالعه پاسخ تشریخی و رد گزینه های نامربوط می­توان به این تست پاسخ داد.
96 علم النفس - -  
97 علم النفس - -  
98 علم النفس - -  
99 علم النفس 20 پاراگراف آخر 2) قواي محركه يا نزوعيه (شوقيه): كه شامل دو قوه شهويه و غضبيه است
100 علم النفس 40 4 حكيم براي وهم در حيوان همان مقام را قائل مي‌شود كه براي عقل در انسان
101 علم النفس 45 9 سرانجام به عقل فعال مي‌رسيم، عقل فعال عبارت است از حقيقتي كه پيمايش مراتب چهارگانه عقل را ميسر مي‌كند. نوع انسان تا مرز عقل مستفاد پايان مي‌گيرد و به منتهاي اوج خود مي‌رسد
102 علم النفس 18 پاراگراف سوم فارابی درباره وحدت نفس، پیرو ارسطو است
103 علم النفس 76 5 نفس حیوانی: کمال اول برای جسم طبیعی آلی از آن جهت که تغذیه مدرک جزئیات و متحرک بلااراده است
104 علم النفس - -  
105 علم النفس 113 پاراگراف آخر ویژگی‌های شناختی خاص انسان «عقل» نامیده می‌شود و عقل وسیله ابزار بسیاری از تشخیص‌های انسانی است.
106 علم النفس 145 و 150 سوال 16 / پاسخ سوال 16 با رد گزینه های غلط میتوان به گزینه صحیح رسید
107 علم النفس - -  
108 علم النفس 92 سوال شماره 8  
109 علم النفس - -  
110 علم النفس 110 مبحث عوامل موثر در هوش  
 

رشد, جزوه روانشناسی رشد, جزوات رتبه های برتر روانشناسی, منابع روانشناسی, منابع ارشد روانشناسی, پکیج کامل کیهان, جزوات کیهان, کیهان, کارشناسی ارشد روانشناسی, ارشد روانشناسی عمومی, منابع روانشناسی عمومی



    



گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی

 
 
تعداد بازديد : 2852
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : * 
 
متن بالا را وارد نماييد* 
 
.