.
تبلیغات

 

کارگاه کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی
Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) Workshop

محتوای جلسات:

  • اجرای مراقبه‌های ذهن‌آگاهی محور

  •  آشنایی با مبانی استرس و انواع آن و راه‌های مقابله‌ی مؤثر با آن

  • گفتگوی گروهی

  •  ارائه تمرین خانگی

مدرس کارگاه: شیما کیوان
- کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
- عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران
- گروه‌درمانگر و مربی دوره‌های ذهن‌آگاهی محور
- مدرس کارگاه‌های ذهن‌آگاهی در انجمن دیابت ایران

محل برگزاری کارگاه:
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان 12 فروردین، کوچه نوروز، پلاک 4، واحد 3، مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره کیهان

شماره کارت جهت واریز شهریه و ثبت نام:

5022-2910-3115-6712
به نام زهره دهقانی - بانک پاسارگاد

* لطفاً پس از ثبت اطلاعات خود در این فرم و واریز شهریه کارگاه، شماره پیگیری خود را اطلاع دهید تا نام شما در لیست افراد شرکت کننده قرار گیرد. 

تلفن هماهنگی و ثبت نام: 20-66475618

 
توضیحات کارگاه کاهش استرس ذهن آرامی روز توضیحات
تاریخ شروع کارگاه  6 دی ماه 97  
روز و ساعت کارگاه روزهای پنج‌شنبه، ساعت 19-17  
تعداد جلسات کارگاه 8 جلسه هفتگی 2 ساعته  مراقبه نیم روزه در فضای باز به مدت 4 ساعت
ظرفیت کارگاه ظرفیت محدود (15 نفر) جهت دستیابی به حداکثر اثربخشی درمان، ظرفیت محدود (15 نفر) است.
هزینه کارگاه 300 هزار تومان  
 
ثبت نام کارگاه کاهش استرس


معرفی کارگاه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی:

امروزه یکی از ویژگی‌های انسان موفق، کسب مهارت‌های لازم برای مدیریت رفتار، افکار و هیجانات خویش است. مشغله های مختلف روزمره، نشخوارهای فکری مداوم و شرایط پراسترسی که پیرامون ما وجود دارد، مدیریت ذهن را به صورت یک ضرورت اجتناب ناپذیر درآورده است. برای اینکه بتوان ذهن را به خوبی مدیریت کرد، باید قوانین ذهن به درستی شناخته شوند و با مدیریت آن، از حداکثر توانمندی های آن استفاده کرد. ذهن‌آگاهی راهکار بسیار مؤثری برای دست‌یابی به حداکثر توانمندی ذهن و مدیریت آن است.

ذهن‌آگاهی به زبان ساده به معنای آگاه بودن از افکار، هیجانات و احساسات است و شکل خاصی از توجه به حساب می‌آید. به بیان دیگر، ذهن‌آگاهی حواس‌جمع بودن، بیداری کامل و آگاه بودن نسبت به همه رخدادهایی است که همین اکنون در اطراف ما و همینطور در درون بدن ما در حال وقوع هستند، به گونه‌ای که هیچ‌گونه قضاوت و پیش‌داوری نسبت به درست و نادرست بودن اتفاقات نداشته باشیم.

مداخلات ذهن‌آگاهی محور در ابتدا صرفاً برای کاهش استرس ناشی از بیماری‌های جسمی نظیر بیماری قلبی مورد استفاده قرار گرفت و به تدریج برای درمان اختلالات روان‌شناختی نیز به کار رفت. به طوری که مطابق با پژوهش‌های انجام یافته در این حوزه، امروزه این مداخلات بویژه مداخله‌ کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی (MBSR)، برای کاهش اضطراب، استرس و درد در بیماری‌های جسمی نظیر بیماری قلبی، دیابت و سرطان و همچنین بهبود اختلالات روان‌شناختی نظیر افسردگی، وسواس، اختلالات اضطرابی و اختلالات خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع ذهن‌آگاهی مؤلفه‌ اصلی و کلیدی درمان‌های روان‌شناختی نوین تحت عنوان درمان‌های موج سوم شناختی رفتاری می‌باشد. 

برنامه درمانی کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی (MBSR)، شامل روش‌های مراقبه‌ای است که هدفشان کاهش واکنش‌پذیری هیجانی نسبت به استرس است. مراقبه صرفاً یک تمرین ذهنی است که فرآیندهای جسمی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همانطور که تمرین‌های جسمی دارای فواید روان‌شناختی خاصی هستند، مراقبه نیز دارای فواید جسمی خاصی است. هدف اصلی مراقبه کنترل توجه است، تا به جای قرار‌گرفتن در معرض نوسانات شدید و غیرقابل پیش‌بینی رویدادهای محیطی، بتوان بر آنچه که موردنظر است تمرکز کرد.

یک فرد ذهن‌آگاه را نمی‌توان به راحتی عصبانی و حسادتش را تحریک کرد و یا اینکه دلش را به رحم آورد و او را فریب داد چرا‌که شما در وجود فرد ذهن‌آگاه دکمه‌ای نمی‌بینید که با فشردن آن احساسش را تحریک کنید و خشمش را برانگیزید. فرد ذهن‌آگاه به افکار، احساسات، ایده‌ها و تخیلاتش نمی‌چسبد و آن‌ها را با خودش یکی نمی‌داند، به بیان دیگر هویت خویش را از آن‌ها طلب نمی‌کند و این نوع نگرش باعث تحول خارق‌العاده‌ای در زندگی فرد می‌شود.

در طی این 8 جلسه، شرکت‌کنندگان تکنیک‌های کاهش استرس با ذهن‌آگاهی را یاد گرفته، تمرین و تکرار می‌کنند. محور اصلی این تمرین‌ها، تمرکز بر گسترش آگاهی غیرقضاوتی نسبت به لحظه حال، محتوای ذهن و فعالیت‌های روزمره، شامل نفس‌کشیدن، نشستن، قدم‌زدن و به طور کلی تمام امور زندگی روزمره است. ذهن‌آگاهی باعث می‌شود درگیری‌های درونی متوقف شوند و در‌نتیجه صلح و آرامشی بی‌نظیر در شخص حاکم ‌گردد، به طوری که در پایان دوره می‌توانیم نتیجه آن را در رفتار، نگاه و صدای آرام افراد ذهن‌آگاه شاهد باشیم. 

هنگامی که گذشته را بارها در ذهن خود مرور می‌کنید یا نگران خطرات احتمالی در آینده هستید یا خود را در هجوم افکار متناقض گم کرده‌اید، در حال از دست دادن تنها زمانی هستید که می‌توانید واقعاً در آن زندگی کنید: زمان حال. همه چیز در لحظه‌ی حال رخ می‌دهد. به کمک ذهن‌آگاهی می‌آموزید که چگونه به جای حسرت خوردن برای گذشته و نگرانی برای آینده، در زمان حال زندگی کنید و از آن لذت ببرید. به طوری که می توانید حتی بدون داشتن زمینه قبلی و بدون صرف زمان زیاد، ذهن‌آگاهی را جزئی از زندگی خود کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید. در این دوره با تمرین‌های عملی هفتگی تلاش می‌کنیم این مهارت را در شما پرورش و ارتقاء دهیم.

 

  اهداف کارگاه کاهش استرس:

  • کاهش استرس، اضطراب، افسردگی و وسواس فکری

  • کاهش واکنش‌پذیری و افزایش تاب‌آوری و انعطاف‌پذیری

  • توانایی مقابله مؤثر با شرایط استرس‌زا

  • کنترل هیجانات بویژه خشم

  • بهبود سلامت جسمی و کاهش دردهای بدنی

  • کاهش وزن و پیشگیری از چاقی و کنترل آن

  • بهبود روابط میان‌فردی

  • افزایش رضایت از زندگی

  • افزایش تمرکز و بهبود حافظه

  • بهبود توانایی حل مسأله و تصمیم‌گیری
 
 

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی ومشاوره

 

 بهتر است این مطالب را هم بخوانید : 
 




 

تعداد بازديد : 135
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : * 
 
متن بالا را وارد نماييد* 
 
دانلود رایگان
تماس با ما
خیابان انقلاب اسلامی - خیابان 12 فروردین - کوچه نوروز - پلاک 4 - واحد 3
شماره تماس: 02166475618 الی 20
شماره پیامک:  02166475620

سوالاتی در خصوص کنکورهای ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره

.