.
تبلیغات
مصاحبه با کیهانی برتر - لادن محمدی - رتبه 93 بالینی 93
  • نام: لادن محمدی 
  • رتبه: 93 کنکور بالینی 93 
  • مشاور: آقای فلاح - گروه آموزشی کیهان
  • حاضر در: جلسات مشاوره و برنامه تخصصی - کارگاه زبان تخصصی روانشناسی کیهان
  • منابع مورد استفاده: در مصاحبه قید شده
  • نوع استفاده از خلاصه برداری: در مصاحبه قید شده
  • مدت زمان مطالعه: در مصاحبه قید شده
  • روش مطالعه و برنامه ریزی: در مصاحبه قید شده
  • بارزترین نقاط قوت (به نظر مشاور): هدفمندی - خلاقیت - پایبندی به برنامه - منابع درست

سخن مشاور:

 به قول جناب قمشه ای: "سراسر زندگی سرشار از معامله است. یه چیز می‌دی و در ازاش یه چیز می‌گیری. حالا اینکه در این معامله بردی یا باختی بسته به اینه که چی دادی و چی گرفتی."

در این مدت دو سه ساله که در فضای مشاوره تحصیلی ارشد روانشناسی مشغول بوده ام، افراد فراوانی رو دیده ام که داوطلب رسیدن به چیزی (تحصیل در مقطع ارشد روانشناسی) بوده ند، اما به هر دلیل، حاضر نبوده‌ند بهای لازم رو برای به دست آوردن اون چیزی که می‌خوان بپردازن. یک نفر باید کارش رو رها کنه، دیگری باید اضطرابش رو درمان کنه، کسی دیگه باید تکلیفش رو درباره یک رابطه تعیین کنه، یکی دیگه باید برای چند ماه تا کنکور، میل به مادر شدن رو کنترل کنه و ... . برای چی؟ برای به دست آوردن یک چیز. اون چیز چیه؟ به نظر من اون چیز برای داوطلب‌های ارشد، "نتیجه" ایه که پیامدهاش می‌تونه نقطه عطفی در زندگی ایجاد کنه و شرایط کاری، تعاملات اجتماعی، جهت‌گیری فکری، و اساساً زندگی فرد رو متحول کنه و ... .

به عنوان فرد کوچکی در این حوزه، که با همین تفکر، لیسانس حسابداری از دانشگاهی خوب مثل تهران رو با همه شیرینی های مادی معنوی‌ش برای رسیدن به چیزی بهتر رها کرد، عرض می‌کنم:
وقتی داوطلبی مثل لادن محمدی پیدا می‌شه که ظرف یک ماه بعد از شروع برنامه‌ ریزی، تنها شغلی رو که داره، با همه‌ی مزایای مادی و معنوی‌ش رها می‌کنه تا شانس‌ش برای موفقیت در آزمون رو بالا ببره، متوجه می‌شی این آدم واقعاً مصمم‌‌ هست و به عنوان مشاور باید خیلی جدی تمام تلاش‌ات رو برای کمک کردن به او بکنی.

درسته که لادن در عمل رتبه زیر 20 رو کسب نکرد، اما من باز هم این نتیجه رو یک "موفقیت" می‌دونم. هم هدف اولیه برای رتبه زیر 20 بود، هم برنامه متناسب با این هدف ریخته شد (و منابع انتخاب شد)، و هم تلاش او در همین اندازه بود. میانگین درصد در آخرین آزمون های آزمایشی هم مناسب با همین رتبه بود: میانگین 64٪ در تمام درس‌ها برای آزمون سراسری 92 (که به طور آزمایشی در منزل زدیم) و رتبه 9 در آخرین آزمون آزمایشی موسسه، (که معمولاً این رتبه در آزمون آزمایشی، رتبه ای زیر 30 رو در کنکور پیش‌بینی می‌کنه).. 

افراد زیادی با سطح هوشی، امکانات مالی و غیرمالی و ... مشابه لادن محمدی پیدا می‌شن که نتایج خیلی بدتری می‌گیرن (و همین امسال چندین نفر از این افراد به ما مراجعه کرده ند). چه شد که رتبه زیر 100 سرانجام محقق شد؟

در کنار تلاش کافی، می‌تونیم به خلاقیت، ریسک‌پذیری (برای تغییر سبک زندگی)، استفاده حداکثر از منابع و امکانات در دسترس، تعهد کافی (به انتخاب‌هایی که درباره منابع و روش برنامه ریزی و مطالعه داشتیم)، استفاده از هوش هیجانی (برای مدیریت استرس و خلق پایین که برای هر فردی در دوره پیش میاد) و خودآگاهی کافی، به عنوان عوامل اساسی موفقیت این کیهانی کوشا اشاره کنیم.

از این جهته که، به عنوان کسی که از صفر تا صد، شاهد حرکت این داوطلب به سمت موفق بود، نتیجه آزمون او رو یک "موفقیت" می‌دونم: چون مطمئنم فردی با این حد پشتکار و هوشمندی، می‌تونه در بلندمدت موفقیت‌های زیادی در زمینه کاری، تحصیلی و ... کسب کنه.

.: امیدوارم شما هم بتونید آنچه رو که شایسته ش هستید، خلق کنید :.


 

مصاحبه با لادن محمدی، رتبه 93 کنکور سراسری روانشناسی بالینی 93

  • با سلام، لطفاً ابتدا خودتون رو معرفی کنید و بفرمایید چه نتیجه ای در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی کسب کردید؟ سلام. لادن محمدی هستم، تهران زندگی می کنم و در کنکور 93 در رشته روانشناسی گرایش بالینی رتبه 93 را بدست اوردم.

 

  • خانم محمدی، لیسانس کدام دانشگاه بودید و چه خواندید؟ لیسانس روانشناسی بالینی از دانشگاه شهید بهشتی را دارم.

 

  • در کنکور برای هر درس به چه درصدی دست پیدا کردید؟ با جزئیات به شرح زیر : کلیک کنید

 

  • از ابتدا این نتیجه مورد انتظار شما بود؟ روز قبل از کنکور چطور؟ و روز قبل از اعلام نتایج؟واقعیت اینه که از ابتدا انتظار نتیجه خیلی بهتری رو داشتم و برای اون نتیجه هم تلاش کردم، به نسبت تلاشم و تسلطی که پیدا کرده بودم و همینطور رتبه اخر آزمون تسلطم که 9 شد، تا قبل کنکور امید داشتم که رتبه ای در همین حد و حدود(زیر 20) کسب کنم. ولی خب بعد کنکور  و چک کردن جواب سوال ها تقریبا این رتبه(حدود 90) انتظار می رفت.

 

  • به طور کلی از نتیجه تان در این آزمون رضایت دارید؟ بیشتر راضیم تا ناراضی. نسبت به تلاش و تسلط و انتظارم ناراضی ام. ولی از طرف دیگه با پذیرفتن خطاهام و اینکه نسبتاً رتبه خوبی بین این تعداد زیاد داوطلب کسب کردم و با توجه به اینکه هنوزم با این رتبه ام می تونم به هدف های اصلی زندگی‌م برسم، راضی هستم.

 

  • سوالات کنکور اخیر را چه‌طور ارزیابی می‌کنید؟ آیا در مورد درس خاصی سر جلسه شوکه شدید؟ اگر روز بعد کنکور این سوالو ازم می پرسیدین احتمالاً با شور و تاب دیگه ای از تفاوت همه سوالها می گفتم ولی الان که هیجانم فروکش کرده و با دیدی منطقی به مسئله نگاه می‌کنم، میشه گفت تغییراتی در همه سوالها در حد نرمال (مثل هر سال کنکور) بوده؛ اما دروس بالینی و فیزیولوژی و مخصوصاً مرضی تغییرات چشمگیر و شوک آوری داشتند برای من. مخصوصاً سوالات درس مرضی که از بس جدید بود و من رو شوکه کرد، از لحاظ روانی روی نحوه پاسخ دهی من به سوالات این درس و بقیه دروس تاثیر بدی گذاشت متاسفانه.

 

  • آیا از اول درس خوان بودید یا فقط برای کنکور شروع به درس خواندن کردید؟ اگه به دوران دانش آموز بودن در مدرسه کاری نداشته باشم و به طور عینی بخوام توضیح بدم، در پایان دوره لیسانس معدلم 16.86بود و هیچ درسی هم نیفتادم. فکر می کنم از متوسط کلاس جلوتر بودم ولی جزء دانشجویانی که معمولا" در کلاس لقب درس خوان می گرفتن نبودم.

 

  • مطالعه برای  کنکور را از چه زمانی شروع کردید و روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ تابستان 91 فارغ التحصیل شدم و بعد در اواخر تیر ماه 92 تصمیم گرفتم برای ارشد شروع کنم ولی چون سر کار می رفتم تا اواسط شهریور بیشتر از 2 تا 3 ساعت نمی خوندم. تا قبل مهر بیشتر سعی ام قرار گرفتن در فضای درس خواندن کنکوری و آشنایی با منایع بود. مطالعه مستمر و اصلیم از مهر شروع شد و روزانه  بین 4 تا حدودا" 7 ساعت مطالعه داشتم و هفته های پایانی گاهی هم بیشتر از این می شد.

 

  • برای هر درس چه کار کردید و چطور برنامه ریزی کردید؟ اول از همه جزوات و کتب مفید هر درس رو تهیه کردم. اول از درسهایی شروع کردم که هم حجیم بودند هم مورد علاقم(مثل مرضی، رشد و بالینی). بعد در کنار دوره های این سه درس، قدری دیرتر، سه درس دیگه علم النفس و فیزیولوژی و آمار رو شروع کردم. در کنار همه برنامه ریزی های روزانه ام زبان رو تقریباً بین 45 دقیقه تا 1 ساعت مطالعه مستمر روزانه داشتم.

 

  • برنامه ریزی شما به طور کلی به چه شکلی بود؟ اصلا برنامه خاصی برای عملی کردن آنچه که باید انجام می شد داشتید؟ برنامه ریزی های تقریبا 3 تا 4 هفته ای داشتم که البته با نظر و مشورت مشاورم  انجام می شد. و در  هر دوره  برنامه ریزی سعی می کردیم در دروسی که نسبتا خوب بودم قوی تر شم،  درس هایی هم که ضعیف بودم رو به میانگین برسونم حداقل و ترکیبی از دروس رو در برنامه هفتگی بچینیم که جذاب باشه و در طول دوره خسته ام نکنه. ما ترکیبی از کتاب های مرجع و جزوات بچه های دانشگاه تهران (جزوات کیهان) را خواندیم (اولش اعتماد کردن به این جزوات برایم ساده نبود اما رفته رفته متوجه شدم می‌شود به آنها در حد کتابهای مرجعی اعتماد کرد که فقط مطالب غیرکنکوری ازش حذف شده بود).
  1. برای زبان – کیانوش هاشمیان رو مطالعه کردم (گرچه به شما پیشنهاد نمی‌کنم)و بعد از کارگاه زبان، متون منتخب کیهان و لغات کیهان رو خوندم.
  2. برای آمار و روش تحقیق– روش تحقیق دلاور و همچنین سرمد رو روخونی کردم، بعد جزوات دانشجویان دانشگاه تهران رو خوندم و روزهای آخر از یکی از دوستان خوبم که در یکی از کلاس های این درس شرکت کرده بود، خواستم یک دور کل مباحث آمار را برایم توضیح دهد.
  3. برای روانشناسی رشد – یک دور جلد 1 لورا برک را در کنار با خلاصه اش از جزوات کیهان (جزوات بچه های دانشگاه تهران) خواندم و خلاصه های جامع منصور و کرین را از روی جزوات دانشجویان دانشگاه تهران حسابی خواندم. قسمت هایی را هم از کتاب پوران پژوهش کمک گرفتم.
  4. برای روانشناسی مرضی و کودکان استثنائی- جلد 1 سلیگمن را همگام با خلاصه اش خواندم و کاپلان 2 را هم از جزوات کیهان. برای استثنایی هم خلاصه های میلانی فر و سیف نراقی و نادری و کتاب سنجش تکمیلی استثنایی را از همین جزوات حسابی خواندم.
  5. برای روانشناسی بالینی – کتاب فیرس(فصول 15-5) را همگام با خلاصه اش حسابی خواندم. شفیع آبادی و شاملو را هم از جزوه. برخی از قسمت های بالینی سنجش تکمیلی را هم مطالعه کردم.
  6. روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان –خلاصه های خداپناهی از جزوات  و کتاب مرتضی پیری را حسابی خواندم.  البته تمام سوالات از همان خداپناهی آمده بود.
  7. علم النفس – جزوات و در کنار آن، پوران پژوهش.

 

  • با توجه به اهمیت زیاد درس زبان در کنکور روانشناسی، برای تقویت زبان چه کاری کردید؟ تا حدودی زبانم خوب بود. تا قبل کارگاه زبان کیهان هم متون تخصصی و لغات می خوندم. بعد در کارگاه زبان شرکت کردم که تکنیک های تست زدن و یافتن پاسخ در متن رو یادگرفتم و بعد متون منتخب و لغات کارگاه رو خوندم.

 

  • از ابزارهایی مثل کلاس‌ کنکور، آزمون آزمایشی و ... هم استفاده کردید؟ غیر از کارگاه زبان کیهان، در کلاس یا کارگاه دیگه ای شرکت نکردم. سه آزمون آزمایشی جامع تسلط هم شرکت کردم. از جزوات کیهان و معدودی از کتب کمک آموزشی دیگه برای مطالعه منابع کنکور استفاده کردم (که در بالا ذکر شد).

 

  • آیا برای آزمون کارشناسی ارشد استرس و اضطراب داشتید؟ مگه میشه استرس نداشت !!! استرس و اضطراب محرک درس خوندنه! من هم روز هایی خیلی زیاد و  روزهایی هم خیلی کم استرس داشتم ولی بطور کلی آزاردهنده نبود. البته گاهی هم این استرس این قدر کم بوده که باید محرک های محیطی اعمال می شده که درس بخونم(از جانب مشاور!)! استرس بخشی از فرآیند طی کردن این دوره ست. چه قبل کنکور، چه قبل از اعلام نتایج و چه الان که باید منتظر بمونیم تا نتایج نهایی اعلام بشه. بنابراین وقتی قراره استرس و اضطراب همراه ما باشه تو این دوره، میزان و روش کنترل کردن اون اهمیت پیدا می کنه. البته با اینکه شرایط اضطرابی من تا قبل جلسه نرمال بنظر میومد، سر جلسه با دیدن سوالهای مرضی و بالینی بشدت شوکه و فوق العاده مضطرب شدم. خودمو برای این شرایط آماده نکرده بودم برای همین کنترل اضطرابم از دستم خارج و اشتباهات و خطاهایی کردم که درصد هام به این صورت شد. یکی از خطاهای پیش پا افتاده اشتباه وارد کردن جواب تست ها در پاسخ نامه است که من متاسفانه داشتم.

 

  • به طور کلی چه اقدامی برای مدیریت استرس می کردید؟ یکی از عوامل اساسی در تعدیل استرس من، مشاورم بود. وقتی کسی همراهت باشه که این مسیر و رفته و با فراز و نشیب اون آشنایی داره خیلی کمک کننده است. راهکار اساسی بعدی، برنامه ریزی است وقتی بدونی اوضاعت به چه صورتیه و بدونی که به کجا قراره بری و چه جوری قراره بری، خود به خود استرس پایین میاد. حفظ تفریحات و ورزش هم برای کنترل اضطرابم قطعاً تاثیر گذار بودند.

 

  • فکر می‌کنید چه عواملی روی نتیجه‌ای که شما کسب کردید تاثیر داشته و مهمترین عامل برای شما چه بود؟ به قول آقای مشاور، کار برای ارشد تیمی بود و رتبه ای هم که کسب کردم نتیجه همکاری این تیمه. عامل اصلی انگیزه و تلاش خودم بوده و همراهی مشاورم، حمایت خانواده و دوستانم و منابع خوبی که برای مطالعه انتخاب کرده بودم و همینطور دوست مهربانی که تو این مسیر پیدا کردم. خانم زهرا مفتخری، درصد آمارمو قطعاً مدیون زهرا هستم که لطف کرد و از زمان مطالعه خودش گذشت و با دلسوزی به من آمار یاد داد.

 

  • خانم محمدی، با توجه به اینکه گفتید از مشاوره ها و جزوات کیهان استفاده کردید، در مورد آن بفرمایید و این که این گروه چه نقشی در رسیدن شما به این نتیجه داشت؟ جزوات و مشاوره‌ها چه کیفیتی داشتند؟ تابستان رو با کتاب فیرس و برک و سلیگمن و جزوات کیهان شروع کردم و تو همین دوره اطمینان پیدا کردم که تقریباً تمام نکات مهمی که از این کتابها پیدا می کردم تو جزوه بوده اند. خوندن جزوات از چند لحاظ برای من امتیاز داشت: یکی اینکه نت برداری از منابع برای مطالعه مجدد جدا کار وقت گیری است. دوم اینکه جزوات تعداد زیادی از منابع حجیمو پوشش داده بود که بدون داشتن جزوه بعید می دونستم که وقت شه همشونو بخونم یا حتی اگر خوندم به دوره کردن مجدد و تسلط بر مطالبش برسم. با اینکه احتمال داره با جزوه خوندن، یکسری از نکات موجود در منابع رو از دست داد ولی نکته مثبتش اینه که به کمک جزوات میرسی چندین منبع رو مطالعه کنی و چندین بار بخونی تا تسلط پیدا کنی. نکته آخر اینکه این جزوات جوری نوشته شده ن که قابل فهم هستن.

 

  •  کلاً چه انتظاراتی از مشاورتون داشتید؟ من انتظار داشتم مشاورم با زیر و بم این مسیر (آمادگی برای کنکور) آشنایی داشته باشه و مهمتر از اون در این زمینه تبحر کافی داشته باشه و راهنماییم کنه برای انتخاب های صحیح و برنامه ریزی درست و مطالعه صحیح، در شرایط دشوار حمایت کنه و  مشوقم باشه برای تلاش بیشتر. خوشبختانه من به همه ی انتظاراتم از یک مشاور رسیدم و از آقای فلاح بسیار سپاسگزارم. موفقیت نسبی من نتیجه همکاری و صمیمیمت و تلاش تیمی بوده که بهترین و تاثیر گذارترین عضوش آقای فلاح بوده اند.

 

  • به نظر شما چه فرقی بین کسانی که رتبه برتر می‌شوند و کسانی که حتی دو سه سال کنکور می‌دهند و قبول نمی‌شوند وجود دارد؟ آیا هوش و کلاس و جزوه، تضمین کننده ست؟! به‌نظرم هیچ کدوم از این موارد نمی تونه ضمانت قطعی برای موفقیت باشه. تو این دوره عوامل زیادی تاثیرگذار و دخیل‌ند ولی مهمترینشون خود داوطلبه. داوطلب تو این مسیر رقابتی، باید انتخاب های درستی برای کتاب و جزوه و آزمون و مشاور داشته باشه. مورد دیگه استمرار و پشتکار در مطالعه دروسه البته با روش های درست مطالعه. غیر از موارد درسی، خیلی مهمه که داوطلب بتونه قدرت کنترل افکار و هیجاناتشو بدست بیاره و همینطور بتونه محیط و اطرافیانو با تمام اتفاقاتی که ممکنه بیفته طوری مدیریت کنه که بتونه شرایطشو برای رسیدن به هدفش هموار کنه. فکر می کنم تفاوتها در این موارد شاخص تر هستند.

 

  • درباره حواشی کار بگید. آیا در این مسیری که تا کنکور داشتید، همه چیز برای شما هموار بود؟ یا شما هم مشکلاتی داشتید؟ چه توصیه ای برای داوطلبانی که با موانعی بر سر آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد مواجه می شوند دارید؟ زندگی همیشه پر از فراز و نشیبه، منتها وقتی هدفی داری و برای رسیدن بهش تلاش می‌کنی، احساس می کنی که این اتفاقات بیشتر میفته، علتشم اینه که تاثیرگذاری این عوامل تو این مسیر بیشتر به چشم میاد چون حواست بیشتر از معمول روی زندگیت و ساعت به ساعت روزهات هست. بله، من هم مشکلاتی -گاه مهم و گاه هم کم اهمیت- داشتم و تاثیرگذار هم بودند. برای من تو این راه قطعاً مشاورم نقش به‌سزایی داشته در این که آگاهم کنه که در کجای راهم هستم و کجا فراره برم و گیر کردن در این موانع و حواشی چه قدر می تونه مخرب باشه و چطور از اونها رد بشم. فکر می‌کنم همونطور که خیلی وقت ها بزرگترین موانع و مشکلات زندگی رو خودمون میسازیم، خودمون هم می تونیم با سخت ترین موانع روبه رو بشیم و حلشون کنیم(و ازشون رد بشیم). نکته مهم اینه که مشکلات و ناراحتی فقط برای یک نفر نیست و همه نسبت به شرایط خودشون این مسائل رو تجربه می‌کنن پس خوبه در این مواقع به خودم بگم "من فقط تنها نیستم." یک مورد دیگه، گاهی حتماً اتفاقات منفی نیست گاهی مثبت و وسوسه انگیزه (مثل تفریحات) و ما باید انتخاب کنیم که مدام دنبال اونا بریم یا متمرکز بمونیم رو مطالعه‌مون. بهترین کاری که می تونین بکنین اینه که این سوال رو از خودتون بپرسین که" به چه قیمتی ساعت مطالعه من کم شده یا بی کیفیت شده؛ آیا اون اتفاقات ارزش داشتن که زمان و انرژی مطالعه منو بگیرن؟"

 

  • با توجه به اینکه مدرک کارشناسی از رشته رواانشناسی دارید، امکان شرکت در کنکور ارشد روانشناسی وزارت بهداشت را هم داشته اید. چه اقدامی در این باره کردید؟ و چرا؟ در ابتدا برنامه‌م این بود که بعد از کنکور وزارت علوم، خودمو برای وزارت بهداشت آماده کنم. ولی هدف اصلیم، دانشگاه های وزارت علوم بود. خب این برنامه به مرحله اجرا نرسید علتشم این بود که خسته بودم و به‌نظرم توان مطالعات سخت برای یک کنکور دیگه رو نداشتم. اینکه چرا ترجیح اولم نبوده به این خاطر بوده که فضای حاکم بر دانشگاه های وزارت علوم برای روان‌شناسی رو بیشتر می پسندم. 

 

  • از وقتی که نتایج کنکور آمد مشغول به چه کاری بوده اید؟ از بعد از کنکور  مشغول استراحت و مطالعات جانبی و همکاری با گروه کیهان در برخی زمینه‌ها بوده ام.

 

  • در زمینه کاری، دوست دارید ادامه فعالیت شما در رشته روانشناسی به چه صورتی و در چه زمینه‌ای باشد؟کار درمان رو با توجه به تجربه کوچکی که داشتم، دوست دارم و فکر می کنم انتخابم برای آینده همین باشه.

 

  • خانم لادن محمدی،  از این که وقتتون رو در اختیار ما و داوطلبان کنکور ارشد 94  قرار دادید، از شما ممنونیم. اگر صحبت دیگری در پایان مصاحبه دارید می‌شنویم؟ تو این مسیر آمادگی برای کنکور متوجه 3 نکته اساسی شدم، 
  1. یکی اینکه دانش و آگاهی علمی من به خاطر مطالعه برای کنکور، نسبت به پارسال افزایش فوق العاده چشمگیری داشه؛ در واقع این آمادگی برای کنکور، فرصت فوق العاده خوبیه برای یادگیری دروسی که پایه رشته ما رو می سازند و باید در آینده به‌ عنوان روانشناسی کارآمد اینها را بدونیم.
  2. دو اینکه متوجه شدم چه قدر شناخت(به همون مفهوم روانشناختی) می تونه تو مطالعه و یادگیری دروس نقش داشته باشه.  مثلاً من تا تقریباً اواخر آذر خودمو گول میزدم و درس فیزیولوژی و انگیزش رو بجای مطالعه فقط روخونی می کردم. برای موفقیت، من به درصد این درس هم احتیاج داشتم. قبل از اینکه دیر بشه باید یک کاری باید می کردم!! یک روز اومدم و شناختم رو در مورد این درس بررسی کردم؛ دیدم که "سختی درس، عدم علاقه و ترس از ناکامی در این درس" پشت اجتناب من از مطالعه ی اساسی اون بود. چه کردم؟ حمله!! شرایطو تغییر دادم و این درسو برای خودم خوندم نه برای کنکور. و چقدر یادگیریش لذت بخش بود.  الان یکی از رشته های مورد علاقه من شده همین روانشناسی فیزیولوژیک. با نگاهی مثبت، از روی علاقه و همراه با لذت درسها رو مطالعه کنین و مطمئن باشین تفاوت چشمگیری در یادگیری و یادآوری مطالب خواهید اشت.
  3. سوم اینکه از خودتون بپرسین که چرا می خواین کنکور ارشد بدین و روانشناس بشین؟ آگاهی به این چرایی که شامل علت ها و انگیزه ها میشه چند تا نتیجه داره. یکی اینکه این هدف چقدر مهمه واسه شما و چقدر حیاتی، وقتی کم و کیف اهمیت این هدف روشن شه میشه میزان انگیزه برای دستیابی بهش رو هم یررسی کرد. اون وقت بر اساس انگیزه و هدفی که دارید، از اینکه کلاً چه قدر قراره زمان و انرژی بزارین و چه رتبه و چه نتیجه ای هم حدودا می خواین بیارین آگاه میشین. اونوقته که میدونین کجا قراره برین و چه جوری قراره برین و همچنین می تونین انتظارات و توقعات منطقی از خودتون داشته باشین و در نهایت برنامه ریزی و انتخاب های درست انجام بدین.

یک توصیه هم دارم:

در مورد آمادگی برای کنکور حرف های دیگران رو بشنوید، تحقیق کنید،سبک سنگین کنید. ولی وقتی انتخاب کردین به انتخابتون اعتماد کنید و اونو ادامه بدین. یکی از مشکلات شایعی که بچه ها برای خودشون ایجاد می کنن اینه که تا دم کنکور هنوز از این منبع به اون منبع می پرن. این باعث سردرگمی و نرسیدن به تسلط کافی روی درس‌ها میشه.

پس هدفتون رو درست مشحص کنید، برای رسیدن به اون راههای ممکن رو بررسی کنید و بهترین رو انتخاب کنید، و با انگیزه و استمرار، برنامه تون رو تا رسیدن به هدف دنبال کنید. موفق باشید 

مشاهده لیست انتخاب رشته لادن محمدی، رتبه 93 بالینی: کلیک کنید 


 درسته که امروزه در کشور ما اکثر داوطلب‌ها دنبال رتبه 1 و 2 هستند، اما خوشحالم که با همه اتفاقات سر جلسه آزمون، لادن محمدی تونست اون چه رو که شایسته ش هست خلق کنه. همونطور که درباره مصاحبه نگین کاظمی گفتم، شاید موفقیت او و لادن محمدی در این کنکور، که از صفر تا صد روزهای کنکور رو با هم گذروندیم، برای من شخصاً از لذت‌بخش ترین تجارب کاری‌ بوده. چه زمانی که کار حسابداری می‌کردم، چه زمانی که در موسسات مشغول تدریس زبان بودم و چه الان که مشغول کار روان‌درمانی و مشاوره هستم. 

به عنوان افراد کوچکی که در زمنیه آموزشی و درمانی کشور مشغولیم،
همیشه سعی کردیم تا به شما داوطلبان خوب و هم‌وطنان عزیزمون این رو نشون بدیم که:
یه جزوه فقط یه جزوه ست و تمام کننده نیست. حتی اگه خیلی جامع و کامل و توپ باشه.
یه برنامه فقط برنامه ست حتی اگه طبق آخرین اصول روانشناسی برنامه ریزی باشه.
یه هدف فقط یه هدف‌اه حتی اگه تمام عناصر یه هدف smart رو داشته باشه.
و اما اصلی‌ترین چیز در موفقیت: خود شما هستید ... !
که باید صادقانه، پرتلاش و هدفمند برنامه‌ها رو و نکات لازم رو اجرا کنید.

همیشه هدفمند، با انگیزه، پرتلاش و نهایتاً کامیاب باشید. فلاح 

کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، ارشد روانشناسی، منابع ارشد روانشناسی، جزوات ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینیکنکور کارشناسی ارشد روانشناسی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، ارشد روانشناسی، منابع ارشد روانشناسی، جزوات ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینیکنکور کارشناسی ارشد روانشناسی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، ارشد روانشناسی، منابع ارشد روانشناسی، جزوات ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینیکنکور کارشناسی ارشد روانشناسی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی, کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، ارشد روانشناسی، منابع ارشد روانشناسی، جزوات ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینی
تعداد بازديد : 9802
نظرات بينندگان
غیر قابل انتشار : 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته : 4
nastaran
|
1394/02/07 - 18:55
0
0
باسلام. چراا لیست انتخاب رشته خانم محمدی باز نمیشه؟
پاسخ ها
کیهان
|
1394/02/08 - 13:25
سلام روی این لینک کلیک کنید 
http://s5.picofile.com/file/8126271376/l_mohammadi_report.png

برای ما باز میشه اگر باز مشکلی بود بفرمایید 
maryam
|
1393/12/11 - 16:23
0
0
باسلام خواهش میکنم منو راهنمایی کنین از کجا شروع کنم .هیچ برنامه ریزی ندارم.ممنون میشم.
پاسخ ها
کیهان
|
1393/12/11 - 21:59
سلام دوست عزیز

سوال شما بسیار کلی هستش
پاسخ کامل سوالتتان را در مشاوره رایگان کیهان بپرسید : 98و02188533497
موفق باشید 
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : * 
 
متن بالا را وارد نماييد* 
 
دانلود رایگان
تماس با ما
خیابان انقلاب اسلامی - خیابان 12 فروردین - کوچه نوروز - پلاک 4 - واحد 3
شماره تماس: 02166475618 الی 20
شماره پیامک:  02166475620

سوالاتی در خصوص کنکورهای ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره

.