.
تبلیغات

ملیکا ناجیان, مقالات ملیکا ناجیان, ذهن آگاهی, استرس, مبارزه با استرس, اضطراب, انرژی, انگیزه, کنکور, موقعیت استرس زا, کاباتزین, موج سوم, شناخت درمانی, کاباتزین, کاهش استرس, کاهش اضطراب, اصول ذهن آگاهی, راچمن, رفتار, تغییر افکار, تغییر رفتار, هیجان

ذهن آگاهی و تکنیک های مبارزه با استرس



ملیکا ناجیان
 

سلام كيهاني های عزيز
اميدوارم با انرژی و انگيزه زياد مشغول نزديك شدن به هدفتون باشيد.
زمان باقی مانده فرصت خيلی خوبيه براي جلو افتادن اونايی كه عقب موندن و پيشی گرفتن كسايی كه خوب جلو اومدن.
امروز مايلم درباره استرس با هم صحبت كنيم واژه ای كه همه تجربه كرديم و شايد خيلي هامون رو بترسونه!
ولي متاسفانه گاهي اوقات ميذاريم راحت به روانمون نفوذ كنه و خيلي فرصت ها رو از ما  بگيره گاهي ازش مي ترسيم ولي كاري براش نمي كنيم يه همزيستي نه چندان مسالمت آميز!!! استرس از ما بهره مي گيره ولي ما متضرر مي شيم!
 
برام جالبه كه چرا گاهي هيچ كاري براي جنگيدن باهاش انجام نمي ديم.
سطحي از استرس طبيعي و كاملا لازمه ولي و اگر نباشه ما شروع به انجام خيلي كارها نمي كنيم ولي وقتي از يه حدي بره بالاتر ميشه دشمن جون!
كنكور في نفسه كلمه استرس آوري هست اما چه قدر خوبه كه بتونيم با استرسي كه به همراه داره مبارزه كنيم.
كنكور مي گذره و اميدوارم نتيجه هموني بشه كه آرزوش رو داريد ولي اين روزها كه درگير درس هستيد بهترين فرصت هست كه يك سري مهارت رو تمرين كنيد تا بتونيد نه تنها براي غلبه بر استرس كنكور بلكه براي هميشه ياد بگيريد چه جوري با استرس مبارزه كنيد.
ذهن آگاهی, استرس, مبارزه با استرس, اضطراب, انرژی, انگیزه, کنکور, موقعیت استرس زا, کاباتزین, موج سوم, شناخت درمانی, کاباتزین, کاهش استرس, کاهش اضطراب, اصول ذهن آگاهی, راچمن, رفتار, تغییر افکار, تغییر رفتار, هیجان

ذهن آگاهي رو شايد خيلي ها شنيده باشيم.
كاباتزين كسي بود كه براي اولين بار اين كلمه رو مطرح كرد.
بگذريم از اينكه اين تكنيك ها خودشون شدن يه درمان مستقل و همچنين يه درمان كمكي براي خيلي از رويكرهاي موج دوم و موج سوم شناخت درماني.
ذهن آگاهي اثرات زيادي روي اختلالات متفاوت داشته و يكي از اثرات خوب اين روش ها كاهش استرس و اضطرابه.
اثربخشي اين تكنيك ها بالاست فقط به شرط اينكه باور كنيم و با اطمينان خودمون رو ملزم به اجراي اون ها بدونيم.
 
در اين بخش و چند هفته آينده بخشي از مباني ذهن آگاهي و تكنيك هاي موثر در استرس و اضطراب رو با هم مرور مي كنيم.
فقط يادتون باشه "معيار زرين تغيير افكار تغيير رفتار است" اگر مي خواهيد افكار استرس آور ازتون دور بشه بايد از دري وارد بشيد كه خودتون با اراده مي تونيد تغيير ايجاد كنيد و آن در چيزي نيست جز رفتار.
 

چند اصل ذهن آگاهي:

  1. چگونگي فكر كردن مهم تر از به چه چيزي فكر كردن است يا به عبارتي فرآيند مهم تر از محتوا است.
  2. پاسخدهي به افكار مهم تر از خود افكار هستند، راچمن مي گويد: ٩٠٪ افراد ‏ دچار افكار وسواسي هستند، ولي چرا شيوع وسواس فقط ٢٪‏ است؟ اين به اين معنا است كه افكار مزاحم مثل افكار اضطراب آور و ... در همه ما هست ولي پاسخدهي به آن هاست كه تعيين مي كند كاركرد برخي از ما مختل شود ولي برخي زندگي به هنجار را ادامه دهيم.
  3. عدم توانايي ارتباط موثر با خودمان: اكثر ما در ارتباط با ديگران مهارت هايي داريم ولي توانايي ارتباط موثر با خودمان را نداريم، اكثر ما نمي توانيم با تجارب دروني كه شامل فكر و هيجان و و خاطرات و تمايلات رفتاري است ارتباط موثر برقرار كنيم، براي مثال با يك واقعه استرس آور مواجه مي شويم ولي به خودمان اجازه نمي دهيم كه به نحو احسن آن را تجربه كنيم و هيجان مربوطه را تجربه كنيم

 
ادامه دارد ...
 


گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی




مطالب مرتبط:

تعداد بازديد : 791
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : * 
 
متن بالا را وارد نماييد* 
 
دانلود رایگان
تماس با ما
خیابان انقلاب اسلامی - خیابان 12 فروردین - کوچه نوروز - پلاک 4 - واحد 3
شماره تماس: 02166475618 الی 20
شماره پیامک:  02166475620

سوالاتی در خصوص کنکورهای ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره

.