.
تبلیغات

ادای آدم های موفق را دربیاورید تا موفق باشید!

فقط با تغییر دادن حالت فیزیکی خود به مدت دو دقیقه.

 

 

 

مطلب زیر ترجمه ای از یک مقاله است که یکی از دوستان کیهانی برای ما ارسال کرده اند:

 

تلخیص و ترجمه:
عزیزاله حسنی
 
    در حال حاضر ممکن است شما در حالت های مختلفی باشید، نشسته باشید، قوز کرده باشید، پا روی پای دیگر انداخته باشید و یا راحت لم داده باشید. این حالت ها گرچه برایمان مهم نیستند، ولی برای چند ثانیه به حالت بدن خود توجه کنید. شاید باور نکردنی باشد ولی ما به طور خاص و ناآگاهانه به حالت های بدن دیگران توجه میکنیم.
 
    ارتباط غیر کلامی تاثیر ویژه ای روی قضاوت مردم درباره ی ما دارد؛ یعنی مردم با دیدن حالت های بدن ما،  به این نتیجه میرسند که فرد قدرتمند و موفقی هستیم یا برعکس و شاید باورنکردنی باشد، ما نیز این گونه در مورد خودمان قضاوت میکنیم.
 
    ما وقتی احساس قدرت و موفقیت میکنیم، حرکاتی به صورت غریزی از خود بروز میدهیم. مثلا وقتی در یک مسابقه مهم برنده شویم، دستها را به شکل عدد ۷ بالا می اندازیم و چانه را کمی بالاتر نگه میداریم   و وقتی احساس ضعف میکنیم  برعکس این  کارها را انجام میدهیم، خودمان را جمع میکنیم،  کوچکتر میشویم و اصلا نمیخواهیم به فرد کناری برخورد کنیم.
 
    سوال اینجاست. آیا ما میتوانیم فیگور اعتماد به نفس بگیریم و به صورت واقعی قدرتمان را بیشتر کنیم؟ بر اساس آنچه گفته شد، ما میدانیم که آنچه بدنمان اظهار میکند، کنترل کننده احساسی است که دیگران به ما دارند، و سوال دیگر اینکه آیا حالت بدن میتواند احساسی که خودمان به خود داریم کنترل کند؟
 
    شما وقتی خوشحالید لبخند میزنید و وقتی که خوشحال نیستید با نگه داشتن خودکار بین دندانها و پهن کردن لبانتان، موقتا احساس خوشحالی خفیفی میکنید. علاوه بر این ما میدانیم که مغز ما به وسیله ی هورمون هایی بدن ما را کنترل میکند.  آیا بدن ما نیز میتواند مغز ما را به طوری کنترل کند که احساس قدرت کنیم؟
 
    شواهدی هستند که ثابت کننده این موضوع است. در بدن ما دو نوع هورمون ترشح میشوند. تستسترون برای تسلط و غلبه   و کورتیزول برای ایجاد حس استرس. کاری که ما انجام دادیم این بود که افرادی را بدون آگاهی قبلی به آزمایشگاه آوردیم و از آنها خواستیم برای دو دقیقه دو نوع ژست به خود بگیرند. سپس از این افراد نمونه بزاق گرفتیم و به این نتیجه رسیدیم که وقتی افراد ژست قدرت به خود میگیرند، تستسترون  %۲۰  و کورتیزول آنها %۲۵ کاهش می یابد و هنگامی که ژست های استرس و ضعف به خود میگیرند، بر عکس این قضیه رخ میدهد. پس فقط دو دقیقه کافیست که این تغییر در میزان هورمون ها شکل بگیرد و ذهن شما را طوری تغییر بدهد که احساس قدرت، راحتی و اعتماد به نفس کنید، یا برعکس استرس داشته باشید.
 
    تلنگرهای کوچک در زندگی باعث تغییرات بزرگ میشوند و فقط دو دقیقه کافیست، تنها برای دو دقیقه قبل از اینکه در موقعیت حساس و مورد عرض یابی مردم قرار بگیرید، این کارهایی که در تصاویر زیر میبینید، در خلوت خود، آسانسور، حمام، پشت میز و پشت درب بسته انجام دهید.
 
    ذهن خود را برای انجام بهترین عملکرد آماده کنید، میزان تستسترون خود را افزایش دهید و کورتیزول را کم کنید. چیزی که  هستید را فراموش کنید. به کسی که میخواهید به نظر برسید توجه کنید.
 
    این متن را به اشتراک بگذارید و به مردم ببخشید. زیرا کسانی که بیشترین استفاده از این کشف را میتوانند بکنند کسانی هستند که به هیچ منبع و تکنولوژی دست رسی ندارند و دارای قدرت کافی نیستند.   پس اعتماد به نفس را به آنها هدیه کنید!
 
Amy Cuddy
June 2012
 
 

موفق باشید :)
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی
تعداد بازديد : 1190
نظرات بينندگان
غیر قابل انتشار : 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته : 2
سحر
|
1394/08/30 - 12:12
0
0
دوست داشتم مطلبو GOOD
مبینا
|
1394/09/01 - 17:09
0
0
بسیار عالی و جدید بود متشکرم.
نظرات كاربران :
نام :
ايميل :
متن نظر : * 
 
متن بالا را وارد نماييد* 
 
دانلود رایگان
تماس با ما
خیابان انقلاب اسلامی - خیابان 12 فروردین - کوچه نوروز - پلاک 4 - واحد 3
شماره تماس: 02166475618 الی 20
شماره پیامک:  02166475620

سوالاتی در خصوص کنکورهای ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره

.